Newell Beach

Yes så heter vårat nya hem och här är det då planerat att vi ska stanna en månad. Och ja, än så länge känner jag typ "hej jag vill bo här", så sjukt fint här uppe runt Cairns området och en helt annan natur än där vi var för bara några dagar sedan, så konstigt att samma land kan bjuda på så mycket olika klimat. Här är det tropiskt och varmt (hurraaaaa) med regnskog, ja som sagt jag trivs som fisken i vattnet än så länge! Vi har också bytt ut våran kära husvagn på ca 8kvm till en villa på 100kvm, för tillfället iaf, på måndag flyttar vi in i vårat riktiga rum, men det är inte så tokigt det heller.

Men nu går jag händelserna i förväg här, vi hade ju faktiskt först några dagar i Brisbane! Vi hittade fram till hotellet och det var en underbar känsla att få kasta sig på en riktig säng och ta en dusch där strålen faktiskt är en stråle. Vi utnyttjade vårat rum till max genom att spendera hela kvällen där, eller ja vi gick och köpte sushi och hämtade vinet som ingick i beställningen såklart hehe. Tanken var att sova ut men vi vakande vid 8 av vana (tyvärr), lyckades somna om lite och sedan tog vi det lugnt fram tills vi checkade ut vid 1. Resten av dagen strosade vi runt i Brisbane, som förövrigt än en väldigt mysig stad, och åt en middag på hostelbaren. Man fick 20% rabatt så det var bara att utnyttja! Natten spenderades inte direkt sovandes eftersom det var så himla lyhört och massa folk som inte ville lägga sig klockan 10 som Henrik och Sophie som skulle upp klockan 4. Så när klockan ringde var vi inte direkt utsövda. Men till flygplatsen kom vi och resten av resan gick bra. Blev upphämtade av våra nya "hosts" och även dom som äger stället, och dom verkar väldigt trevliga :)

Stället vi nu är på heter då "Executive Retreats" (http://www.executiveretreats.com.au/, hemsidan om ni vill in och kolla) och hyr ut villor till ja dom som vill, vissa av dom riktiga lyxvillor! Så jag har bytt ut spaden mot moppen och städar dessa villor, med två andra tjejer, och Henke och resten av grabbarna gör utsidan av husen och ser till att trädgården ser fin ut. Kul att jobba med flera samtidigt och vara runt folk i våran ålder, känns som vi gjorde ett bra byte!

Våra dagar för tillfället är väldigt mycket slappare än förut, endast 4h jobb på morgonen och sedan är vi lediga resten av dagen och kan göra vad vi vill. Hitills har vi solat en hel del, paddlat kajak och Henke har äntligen fått fiska! Dock ingen firre på kroken ännu men det borde han kunna få under tiden här. Jag har också kastat några kast men inget napp för mig heller tyvärr, kanske kan lyckas fånga en krokodil innan vi åker? Finns en del såna här så kanske råkar fånga en sån vem vet!

Har inte hunnit ta så mycket bilder tyvärr men ska försöka göra det till nästa gång, här kommer iallafall några stycken som jag lyckats knäppa!

Vårat hus nnu, påminner faktiskt lite om en svensk sommarstuga!