23/5

Hallu!
Klockan är nu halv 7 här och Henke har precis gått ner för att påbörja kvällsmaten, vi har schema för vem som lagar mat och vem som diskar och hitills har det funkat väldigt bra måste jag få säga, speciellt när jag slipper laga mat :P Det är dock väldigt mycket ris, pasta och potatis så just nu känns det som att jag kommer rulla härifrån när det är dags att åka, får fortsätta hålla igång med träningen för undvika detta! Har inte blivit så mycket träning denna vecka av olika anledningar men nästa vecka så ska jag och franska tjejen köra igång igen :)
 
Denna vecka har vi haft för oss en hel del faktiskt! I måndags så fick vi låna bilen och åka in till Port Douglas med det franska paret. Vi gick runt och strosade och hann med ca 3 affärer innan allt stängde, affärerna stänger väldigt tidigt eftersom det är en liten stad och säsongen inte har kommit igång riktigt än. Vi satte oss på en bar och tog en öl och sedan strosade vi vidare mot hamnen för att hitta oss en matbit. Jag beställde en efterlängtad sallad och jag kände hur min kropp sjöng hallelujah när den fick något annat än pasta till middag. Henke beställde en stor biff som var väldigt god medans fransoserna inte var lika nöjda med sin mat, dom är nog lite petigare än vi är.. Resturangen låg precis vid vattnet men tyvärr var det mörkt när vi kom dit så fick inte njuta till fullo av utsikten, ibland saknar man svensk sommar! En väldigt trevlig kväll var det iallafall :)
 
I onsdags var det dags att ge seglingen ett nytt försök och denna gång lyckades vi! Kom dit en timme innan och hamnade först på listan (Y) Vi seglade i cirka två timmar och det var jättemysigt att komma ut på havet, även det fick mig att tänka på Sverige igen och alla båtturer med båten, får bli nästa sommar! Själva seglingen var gratis men man var tvungen att köpa en matbit eller något att dricka efter seglingen, så vi satt kvar där ett tag och pratade med kaptenen och skrev i hans loggbok, får se om vi hinner med någon mer segling innan vi åker :)
Efter seglingen var det dags för lite avskedsparty då två par skulle lämna oss dagen efter. Vi hade BBQ med lite vin och öl och senare på kvällskvisten åkte även nutellaburken fram. Kort och gott en väldigt rolig kväll och känns som att det blivit bättre sammanhållning i gruppen efter det, tänk vad några öl kan göra! 
Vi hade dock vårat första lilla bråk förra helgen då vissa inte jobbar lika mycket som andra men det löste sig och som sagt, nu är alla sams igen. Är nog ganska oundviktligt att vara helt konfliktfritt när man bor 8 okända personer i samma hus och man är tillsammans i stortsett 24/7, känns som att vi har haft ganska tur med människor ändå. 
 
Framtiden är fortfarande inte helt bestämd men vi har bestämt oss för att stanna här i ca 3 veckor till och sedan bege oss till Asien och spendera några veckor där. Henke kommer till 99% att åka hem i augusti (buhuuu) så vi kände att vi hellre spenderar våran tid i Asien än på en farm, inte så svårt val egentligen! Vi kikar på att åka till Bali först och sedan kanske det blir Kambodja, men som sagt inget är bestämt ännu, vet nog mera nästa gång det är dags att uppdatera här. Kanske lyckas få med mig Feliks på något av äventyren också så jag slipper vara ensam fram tills pappa och Heddy kommer :)
 
Våran klocka har stått på 06:00 två dagar i rad nu och jag har lyckats komma upp båda gångerna och gått en promenad på stranden innan frukost. Vid den tiden får jag sällskap av en fin soluppgång också, finns värre sätt att påbörja sin dag! Och jag har köpt en yogamatta och hittat massa bra klipp på youtube så nu har jag dragit igång med det igen :D
 
Som alltid känns det som att jag inte har något att skriva om men på något sätt lyckas jag ändå få ihop en lång text, Veckans updatering, check.
 
Avslutar med att säga grattis till pappa som fyller år imorgon :D
 
Hårt arbetande killar
 
Bakning och lekning
 
Lekte lärare och lärde ut lite engelska när vädret inte var som bäst (Y)
 
Grillkväll med hela gänget
 
Ut på tur aldrig sur :D
 
Sliter hårt i tvättstugan...
 
men vi belönar oss med ett dopp i poolen!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0