Bali 9.0

Sista frukosten, sista dagen här på Bali. Det är inte förrän de senaste dagarna som det verkligen känns sorgligt att jag ska åka härifrån, tror inte att det riktigt sjunkit in förrän nu. Är så glad att vi valde att åka till Bali och ha så mycket tid här, det har verkligen varit underbart och som Henke sade, tror inte att man förstår vilken resa man gjort förrän man kommer hem och tittar tillbaka. Nu ska ju jag iofs inte hem men principen är densamma! Det jag kommer sakna mest är nog det enkla livet här, inte haft smink på 2 månader, gått runt i slappa sköna kläder, billigt som tusan och värmen är KONSTANT, ja kan inte säga annat än att man trivts väldigt gött här. Kanske kommer man bo på ett liknande ställe i framtiden, hoppas! 

Sista dagarna har varit väldigt bra, vi tog oss över till grannön Ceningan och hoppade från klippan där. Visade sig vara 10m så det var lite ändå, två hopp blev det och kul var det! Var lite strömt när man landade så jag kände lite obehag men Feliks som är van surfare tog det coolugnt. Sedan låg jag på stranden medans Feliks surfade, har inte sett honom surfa än så det var roligt, duktig var han! 

Sista dagen var ganska seg eftersom vädret inte var det bästa, men det gör ju inte heller alltid så mycket, mera tid att ta det lugnt! Vi tog en massage och strosade runt lite och sen tittade solen fram iaf så då blev det lite strandhäng. Åt alla våra måltider på local restaurangen, fanns inga automater på ön och våra cash började sina så det var det bästa alternativet. Och så är det ju väldigt gott!! 

Igår sade vi hejdå till lembongan, helt klart ett av mina favoritställen här och jag hoppas att jag kommer komma tillbaka någon dag. Feliks tog en annan båt för att spara lite pengar, men som vanligt här tar det alltid längre tid så i slutändan sparar man kanske 30kr, inte helt värt. Vi kom båda till kuta och checkade in på samma ställe som jag var på allra första natten, börja och sluta på samma ställe. Vi hyrde moppe och åkte till en marknad som vi hört skulle vara billig, och ja kan inte säga annat än att det stämde. Vi shoppade för ca 100kr totalt och fick lite souvenirer, tröjor, jättesköna byxor och jag en sarong. Blev rejäla prutningar men vi fick det pris vi ville på allt tillslut. Måste dock erkänna att Feliks är bättre på att pruta än mig..

På kvällen tog vi en sista massage och åt middag, slank ner en glass också. Sedan blev det ännu mera kvällshopping, jag köpte en topp och Feliks hittade en riktigt snygg surfbräda som får följa med tillbaka till Australien, (y) 

Utcheckning om en timme, hoppas jag får plats med allt nu. Sen blir det nog en sista stranddag innan vi beger oss mot flygplatsen. 

Det var sista updaten från Bali landet, hörs när jag landar på en annan kontinent :) 

In action! 

På locala restaurangen

Hoppstället 
In action på marknad (y) 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0