Bali 3.0

Hej hallå från soliga Seminyak!
 
Sitter i våran mysiga villa för sista gången och tänkte passa på och blogga lite. 
Har nästan blivit en hel vecka här av olika anledningar och ja vi har verkligen njutit av att ha ett "hus" för oss själva och inte ett rum som ligger precis bredvid alla andras. Vi kom hit i fredags eftermiddag och tanken var att våra fransoser skulle ligga här vid poolen väntandes på oss, men så var tyvärr inte fallet. På torsdagen fick vi sms om att deras flyg var inställt pga vulkanutbrott, såklart att detta händer när jag är på Bali, dom stackarna fick lida för min otur. Vi försökte vara positiva om att dom kanske kommer dagen efter hela tiden men det blev hela 4 nätter för dom på flygplatsen innan dom äntligen kunde flyga hit! Så i tisdags satt vi spänt här och väntade på att dom skulle komma och sedan fick vi två dagar tillsammans, bättre än inget. Men vilken resa dom haft, nya besked hela tiden, humöret fram och tillbaka och som pricken över i:et, en man som försökte tända eld på sig själv inne på flygplatsen, förvånad att dom lyckades hålla humöret så bra uppe! 
 
Innan dom kom så gjorde vi i princip ingenting, Henke var fortfarande sjuk och jag fick mig en dänga av hans förkylning också. Första dagen lyckades vi kika på stranden, äta men sen tog det stopp, tillbaka till huset och vila resten av dagarna i princip. Tur att det finns många ställen att vila på här så man inte blev alltför rastlös! Det är mycket mera en stad här och vi kände på en gång att vi föredrar dom lite mindre ställena här på Bali. Priserna här är dubbelt eller tripelt jämfört med dom andra ställena, men vi hittade några små hak som vi blev stammisar på. Som jag skrivit förut så är dom billigare restaurangerna bättre och här var inget undantag! Den enda utflykten vi gjorde var att åka till immigration och sätta igång processen att få förlängt visum. Detta tar vanligtvis en vecka men pga högtider och annat här så kommer det ta 2 veckor för oss. Som tur är har vi inga fasta resplaner så det var bara att sätta sig ner och se vad annat som finns i närheten att se, skön känsla det där!
9:30 idag blir vi upphämtade och sedan ska vi ta en båt ca 30 min och åka ut till en liten ö som heter Nusa Lembongan, blir spännande! Henke hade äntligen beslutat sig för att ta dykcertifikat här men igår så kom förkylningen tillbaka så det kan nog bli svårt, men håller tummarna att han frisknar till snabbt! Även jag har lyckats bli snuvig igen, tror att det är tack vare allt badande igår. Kände oss äntligen pigga så vi gick alla ner till stranden och jag testade på att surfa, fick mig dock en rejäl omtumlare 3ggr på raken och idag känns det som jag snyter ut allt havsvatten som åkte in, men kul var det! 
 
Fick också en extra natt i villan till halva priset tack vare att han vi hyr av är fransos så han och våra blev lite polare, och jag antar att han tyckte lite synd om dom efter hela incidenten, som sagt tur att man har lösa resplaner och kan ändra i sista sekund! Vid 7 imorse åkte fransoserna vidare till sin nästa destination men vi ser dom igen nästa vecka när vi kommer tillbaka för vårat av 2/3 besök till immigration, seg process jag vet. 
 
Tills dess ska jag försöka se till så Henke blir frisk, får plocka fram mina hemtjänstkunskaper igen och "nurse him back to health" som man säger på engelska.
 
Hare gött hejj :)
(Så sjukt segt internet så har bara en bild att bjuda på tyvärr, tog 40 min att lassa upp denna haha)
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0