4/6

Då har jag hunnit vara 23 i hela två dagar redan, kan väl inte påstå att det är så stor skillnad direkt, lite äldre visare kanske? Hade en väldigt bra födelsedag som blev mer händelserik än vad jag hade förväntat mig! 
Vädret tillät tyvärr inte för en båttur till barriärrevet, så jag bestämde mig i sista sekund för att vänta med det, det kostar en hel del så då vill man ju ha det så perfekt som möjligt. Tog en härlig sovmorgon och sedan promenad på stranden och jag fick lite skönsång från våra roomies här när dom hade jobbat klart! Sedan så åkte jag och Henke in till Port Douglas och åt en god lunch och drack lite vin. Var på samma ställe som för några veckor sedan men denna gång var det mysigare eftersom det var ljust och man faktiskt kunde se havet. Henke bjöd på lunchen och lite vin till det, mycket bra present :) Vi strosade runt lite och jag hittade en klänning som kommer passa perfekt på Bali och jag fick en hårklämma med en blomma på, ännu en present av Henke, som jag tittade på förra gången vi var där, väldigt fin! Vi fick skjuts hem och då gick vi ner till stranden och hade lite picknick med mousserande vin som jag fick av "cheferna" här, jättemysig kväll! Åt middag som vanligt och sedan sade alla godnatt och gick till sina rum. Vi började titta på film men helt plötsligt ville Henke ta en promenad, jag var väl inte sådär jättesugen men han lockade med fint månljus så jag följde med. Vi gick en liten sväng till en av villorna och helt plötslitg så är alla vi bor med där och när vi kommer börjar dom sjunga, så gulligt! Dom hade bakat chokladkaka (Henke hade skvallrat att det var min favvo) och vait iväg och köpt vin och öl, så då började festen! Hade en jätterolig kväll med massa dans, bad i poolen, jättekul att folk man precis lärt känna gör något sådant för en, och såklart min bästa pojkvän <3 En väldigt bra födelsedag helt enkelt! 
 
Kan väl inte riktigt toppa den dagen men kan skriva några rader om annat som händer. Dagen efter var alla ganska slitna så det var tur att vi bara behövde vara i tvättstugan, tyckte dock synd om den nya tjejen som hade sin första dag, kanske inte gjorde bästa första intrycket, men men! Börjar bli högsäsong här så det är mycket att göra, men vi jobbar fortfarande bara våra 4h, tur det! Hade som tur var tillräckligt med mat denna veckan, annars hade det blivit ståhej, och denna vecka verkar också varit bra shopping, hurra. Vi spelar lite tennis och underhåller oss bäst vi kan. Jag har äntligen börjat lära mig min kamera, woop woop, riktigt kul när man väl börjar :)
Vi är nu sammalagt 15st här men den andra skaran bor i ett annat hus så jag har bara träffat en av dom än så länge, är ett till svenskt par så måste dit och träffa alla! Känns som att det är lite väl många så får se hur det blir på middagen på söndag, den är iaf inte inställd fick vi höra idag, glada är vi för det, bästa middagen på hela veckan (Y)
 
Ikväll blir det lamb, väldigt fancy, dock är ugnen väldigt dålig så blir väl middag runt 10 ikväll. Normalt för fransmän och italienare men inte för oss svenskar, aningen sent. Killarna har också samlat ihop massa kokosnötter så nu har vi lite snacks och kokosvatten, så gott!
Hört att det varit sämsta maj månad sedan 58? Än en gång är jag tacksam att jag valt at fly landet hihi. Hoppas att värmen kommer till er snart också dock! 
 
G´day mate som dom säger här! 
 
 
 
Mys på stranden 
 
 
Lunchen i Port Douglas
 
 
 
Salamitårta, sjuukt god!
 
Tre glada killar som letar kokosnötter åt sina flickvänner ^^
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0