Bali 8.0

Då har jag kommit till åttonde och även sista veckan, som bara flyger förbi förövrigt, sista dagarna brukar ju alltid göra det i princip. 
Men mycket har hänt sen sist, eller ja ganska iaf. Jag och Henke gjorde inte alltför många utflykter sista dagarna, kände att det var skönt att bara vara, plus att hängmattan och poolen på hotellet lockade väldigt mycket också! Men vi hann träffa några av hans kompisar och umgicks med dom lite, hyrde kajak och begav oss ut på stora havet. Sedan kom Feliks, halvt utmattad efter att ha bestigit ett berg som tydligen inte var det lättaste. Knappt nåt vatten och ingen mat, hade helt ärligt inte klarat resan han gjort! Han hade iaf lite svårt att hitta boende så vi gav honom vårat och så checkade vi in på ett lite finare ställe sista kvällen, låg vid stranden med pool och vi fick sen utcheckning så det var det helt klart värt (y) sedan var det dags att gå mot båten och såklart så har balineserna bestämt sig för att vara i tid för första gången. Båten gick i princip precis klockan 4 och det var sorgligt men det kom en supersöt hund och tröstade mig, tänk vad djur kan få en att må bra! 5 underbara månader har vi fått tillsammans iaf <3 

Så nu har jag nytt frukostsällskap som består av min käre bror. Kom att tänka på att det är väldigt längesen vi spenderade såhär mycket tid tillsammans bara han och jag, kul! Vi har hyrt moppe och åkt runt ön, 3-4 gången för mig, börjar nästan känna mig som en guide här. Vi hittade till surfställe och klipphoppning så dit ska vi tillbaka idag! 

Sedan har vi också hunnit med 5 dyk på två dagar, var intensivt men sååå kul! Fick sett mantror igen men denna gång lite närmare och jag räknade till 9st samtidigt. Riktigt stora också, ca 4m i bredd och tjocka var dom också, som Feliks sade, finns nog mycket kött på dom! Var dock svinkallt där, vem visste att 20grader kunde kännas så kallt. Jag kunde inte känna mina fötter och andades som en tok för att luften skulle ta slut så vi kunde gå upp, ville ju inte förstöra dom andras dyk bara för att jag frös. Men det visade sig att alla huttrade lika mycket när vi kom upp till båten och jag fick ännu mera bevis på vilken underbar uppfinning solen är, hade inte klarat dagen utan den! Kom fram till andra dyket och gissa vad jag ser, delfiner :D som vanligt blir jag helt exstas och skriker till utan att märka det. Var säkert en 20st totalt! 
Det var inte fullt så kallt på detta ställe (tack gode gud) men divemastern sade till oss att även han fryser så för honom gör det inget att gå upp i förtid. Fick sett en konstig haj och massa fiskar, sikten låg på 30m, helt otroligt! Var ute i 4-5 timmar totalt och när vi kom tillbaka testade vi "bakso", en local maträtt som man köper från en liten vagn, väldigt gott. Efter det var vi ganska slut så degade mest innan vi åt middag, kollade film och sen slocknade, ville ju vakna upp pigga till våra 3 dyk nästa dag. 

Nästa dag åkte vi med en lite mindre båt och som vanligt massa fransoser. Fick testa på drift Diving som det heter, vilket innebär att man i princip bara flyter med strömmen. Första gången för både mig och Feliks och båda gillade det skarpt. Man kände sig helt tyngdlös och bara var, måste vara så det känns att vara i rymden. Och man kommer så långt på så kort tid, fattar inte riktigt hur dom navigerar sig där under men vi kom dit vi skulle och båten var alltid där och hämtade upp oss (y) alla tre dyken var bra och idag var det 26grader i vattnet, hallelujah! Fick sett en delfin idag också, två gånger på två dagar, måste vara för att Feliks är med, sån tur brukar jag aldrig ha. Var ute 6 -7 timmar idag men då fick man också lunch plus gröna kakor som dom säljer överallt här, skumt men smakar typ sockerkaka. 

Var inte alls lika slut efter dessa dyk konstigt nog, antar att kroppen vänjer sig snabbt. Fyllde i våra loggböcker och sedan skypade vi båda två ett tag innan vi gick till en local restaurang igen och åt bakso. Vi fick mat, fruktjuice, Feliks en Cola och jag vatten för 35kr tillsammans, där nådde jag en ny gräns för billigaste. 

3 dagar kvar nu så får se om jag bloggar nåt mer, kanske lägger upp lite bilder som jag inte kunnat förut, annars så hörs vi när jag är tillbaka i Australien :) 

Btw, mitt hår är så solblekt så det är nästan vitt! 

Sista kvällen :) 


Min söta hundkompis 


Sista natten stället :) 

Bakso vagnen (y) 

Redo att dyka :) 


Local restaurang :) 

  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0