Barriärrevet :)

Tiden rullar på och det är redan söndag igen och dags för en trevlig middag hos cheferna. Denna middag blir våran 8:de och även sista, kan inte fatta att vi redan varit här i två månader! Och efter idag så har vi bara tre arbetsdagar kvar, tjohooo. Man skulle kunna tro att man hittar sista energin när man vet att det bara är några dagar kvar men icke, tröttnar mer och mer för varje dag som går och kan säga att det dröjer länge innan jag städar ett hus när vi lämnat, tur för huset hemma att jag inte kommer hem på ett tag..
 
Har varit segt med uppdateringen, sollly! Men denna gång så har jag en utflykt att berätta om, nämligen barriärrevet. Har ju velat åka ända sedan början på juni men vädret har inte riktigt velat samma sak. Vi har väntat och väntat, kollat väder och vind varje dag och även när vi bokade så var det regn lovat, men det var våran sista chans så vi bokade och hoppades på det bästa. Vi vaknade och jag var väl den enda av oss 4 som var taggad på en gång, men fick igång dom andra så småningom. Påvägen till hamnen så kom regnet och det såg tyvärr inte alltför lovande ut. Men vi kom på båten och någon timme senare så började det faktiskt spricka upp sakta men säkert och ju längre ut vi åkte desto finare blev det. Lite moln på förmiddagen med efter 12 så var det sol resten av dagen. Dagen gick sjukt fort och hade önskat att det var aningen mindre stressigt än vad det var, men det var helt klart värt att åka! Vi stannade på tre olika ställen varav jag dök på dom två första, sååå kul att komma under vattnet och få andas i tuben igen! På sista stället hakade jag på snorklarna och det var nästan bättre än dykningen just där, var väldigt grunt så man såg i princip samma sak vare sig man dök eller snorklade. Såg massa fina fiskar och koraller och vattnet var så klart och fint. Tog en hel del bilder och filmer men bilderna gör inte verkligheten rättvisa tyvärr. Påvägen hem satt vi och solade våra kroppar som hunnit bli bleka efter tre veckor utan sol, så lite färg fick man igen, får jobba mera på den saken på Bali! Jag somnade på hemvägen och killarna somande på en bänk i väntan på upphämtning, aningen pinsamt men man kommer ju aldrig träffa människorna som glodde igen hehe. Helt klart en av dom bättre dagarna här! 
 
Jag och fransyskan tog oss även en liten tur in till Mossman som den LILLA staden heter. Fick skjuts dit av italienarna som äntligen skulle sälja sin bil, dom har försökt sedan dom kom hit och med en liten förfalskning från mekanikern att allt var bra så gick det tillslut. Det var skönt att komma till civilisationen för ett tag så vi satte oss på ett fik och tog en efterlängtad chai latte innan vi gick hem, dagens motion:check! 
 
Som sagt bara tre dagar kvar, dagen vi åker är när det börjar bli som mest hektiskt, bra tajming (eller planering?) av oss där ;) Ska njuta av sista dagarna här nu så skriver jag kanske något innan vi får vidare mot nya äventyr! 
Just det, 5 av våra rommies ska hoppa fallskärm imorgon, så avis! 
 
Här kommer ett gäng bilder som råkade hamna i oordning..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0