Bali 6.0

Då sitter vi här på våran balkong och har insett att det är sista kvällen här i vårat kära Amed! Känns lite konstigt men också rätt att vi åkte tillbaka hit, har varit skönt att inte flytta runt på 10 dagar nu och bara kunna njuta. 

Jag har blivit frisk som en nötkärna igen så vi har haft några dagar där vi har gjort saker och ting. Hyrde moppe i två dagar och åkte iväg och snorklade på lite olika ställen varav ett var ett lite mindre vrak än det vi dök vid, inte lika häftigt men helt klart värt ett besök! Lyckades se sköldpadda igen och även en rocka, good times! 
Sedan ville vi till chokladfabriken för att göda sötsuget men så blev det icke då vi blev stoppade av farbror blå och böta för att vi inte har internationellt körkort. Även böter kan man pruta på här så vi fick ner den till nästan halva priset 200 riksdaler ungefär, kanske något att testa på hemma? Eller inte, där fördubblas väl bötern så fort man skulle försöka..Detta var i början av turen så vi kände inte att vi ville chansa och riskera stöta på flera blå vänner så vi vände om och åkte runt lite där vi bor och försökte hitta nån mysig strand att ligga på där man också kan fiska. Lättare sagt än gjort, hittade några ställen men det visade sig vara öde av en anledning, nämligen massa byggarbetare som hade första parkett till solandet. Så kul ska vi inte ha kände jag så vi satte oss på moppen och åkte runt bara, allt för att utnyttja uthyrningen (y) 
Åt middag på en restaurang där det var balinesisk dans så nu kan man bocka av det på listan också! Även live musik bjöds det på, vilket alltid ökar mysfaktorn. Det var även live musik på en restaurang mitt emot oss så när vi kom hem öppnade vi balkongdörrarna och lät showen fortsätta :) 

Och nu mina damer och herrar, kommer vi till veckans höjdpunkt och något som man kanske tvivlat på skulle hända, Henke fick massa fisk :D han kom hem idag efter 4-5h fiske (jag hann faktiskt bli lite orolig eftersom han vanligtvis bara är borta 3h) med ett stort leende och en stor Mahi Mahi på 5kg i handen! Man kunde höra att han var på ingång då alla balineser säger fish fish så fort han gick förbi, riktig fiskeby! Jättekul för hans skull och ikväll ska balineserna som äger stället tillaga fisken med ris och grönsaker och sen kör vi en stor middag, får säga tack för maten i förväg älskling :) 

Imorgon bär vi av mot nästa och även nästsista destinationen, gili öarna. Ska möta upp David och hans tjej och sen kommer även Feliks, komemr bli två väldigt roliga dagar! 

Två inlägg på en vecka förövrigt, bra jobbat av mig tycker jag. Insett att det går fortare att mobilblogga så kör nog på det från ch med nu (y) 
Hare gött så länge, så hörs vi när vi lever det älskade "Island life" som jag drömmer om! 

Balinesisk dansare

Åkte och titta på solnedgången :) 

Våra kattungar som jag kallar dom, ligger utanför våran dörr varje dag, så söta! 

En inte lika söt fisk, men glad och söt Henke <3 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0