25/3

Hallihallå!
 
Kan börja med att erkänna att det varit dålig uppdatering här nu! Har egentligen inte haft fullt upp men ibland så har man bara inte skrivlusten och ja då blir bloggen lidande. 
Löning för er därhemma så grattis till det! Dock inte för mig som tyvärr fortfarande är arbetslös, MEN var och provjobbade på ett ställe idag så vi håller tummarna, eller ja tummen som Feliks säger (är tydligen otur att hålla mer än en tumme?) att detta går vägen :)
 
2 veckor har gått eller kanske mer? Hursomhelst så fortsätter Australien att leverera med sitt fina och varma väder, dock har jag hört att det ska börja bli kallare, i denna stad tror jag det handlar om ca 20 grader istället för 28 så jag lider inte för det. 
 
Sista veckan innan Henke kom så fick Jossan besök utav sina kusiner och vi alla åkte till Byron bay över helgen. Alla väder-appar sade att det skulle åska och regna men där satt vi ute i strålande sol, verkar som att vemsomhelst kan bli meterolog? Vi tog oss en tur till ett lighthouse, sjukt jobbigt med upp och ner hela tiden men helt klart värt utsikten! Blev en utgång som slutade med att kusinerna satt och sjöng imsevimse spindel på ett poppigt sätt, fråga mig inte varför men kul var det! Sista dagen låg vi på stranden och sedan bar vi oss av hemmåt med ett stopp i Brunswick där vi hyrde SUP och gled runt på en kanal med väldigt blått och fint vatten. Blev ett och annat hopp därifrån också, woop woop alltid lika kul, kanske dags att hoppa fallskärm snart igen? :D
 
St:Patrickday kom och det blev lite festligheter, kul det med och fick träffa lite nytt folk och fira en dag som man inte firat förut, hejja Irland!
 
Sedan var det torsdag och dagen jag väntat på i en månad, Henke skulle komma! Jag och Jossan satte oss i Pebbles och gasade mot flyglatsen och där stod han och väntade när vi kom fram, underbart att får träffa honom igen :D <3 
 
Så senaste veckan har spenderats med att visa Henke lite av detta paradis, har gottat oss och legat massa på stranden så nu börjar även han att få lite färg (Y) Hade en sista middag med Jossans kusin innan han åkte, skön prick det där! Och i lördags var vi på en stunt acadamy, dom visade lite olika stunt som dom gjort (bla i filmer som superman och Pirates of the Carribean) och vi fick göra lite "bas" stunt, som avslutades med lite volter, kan stolt tala om att bakgrunden som gymnast sitter fortfarande kvar ;) 
 
Inte alltför mkt annat som händer just nu eftersom jag måste hålla i pengarna lite nu tills jag får jobb, men man är ju i Australien så klagar ej!
 
Hoppas våren kommit på riktigt till er därhemma denna gång, så ska vi fortsätta att glida in mot hösten! 
 
Hare gött hej :)
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0