26 Feb

Hej hopp!
 
Nu kan jag tala om att solen har tittat fram en hel del den här veckan, närmare bestämt varje dag, woop woop! Inte lika kul att det första man gör att att bränna sig, klassisk svenne. Var och tittade på bilar med Jossan i måndags hela dagen, regnade på morgonen men sen tittade solen fram och vi kom hem utan bil men med två fina brännor. Nu några dagar senare har det dock nästan övergått till brunt så det är ju najs! 
 
I tisdags tog jag modet till mig och begav ut på stan för att dela ut cv:n, första stället var nervöst såklart men 90 minuter senare hade jag gått in på 15 ställen och fått dela ut 11 cvn, kan erkänna att jag kände mig lite stolt då! Totalt måste jag ha sökt närmare 20 jobb så jag hoppas att man får napp inom några veckor, annars får vi se vad som händer. Blir att dela ut några till imorgon också och sen känner jag att det bara är att vänta och se, så håll tummarna mitt herrskap!
 
Dagarna flyter på och både igår och idag har vi lyckats ligga vid poolen och solat oss lite. Med betoning på lite då solen är så sjukt stark här att vi inte vågat ligga mer än 60-90 minuter, alltid innan 12 med spf 30+, duktiga som vi är (Y) ett och annat dopp i poolen blir det också, sjukt härligt varmt :D
 
Kvällarna har spenderats på balkongen med roommates och någon cider, älskar att kunna sitta ute och njuta på kvällarna, bland det bästa med att vara utomlands! 
 
Kom precis hem från att ha klippt mig (äntligen!) och strosat runt lite själv på stan här plus tog lite kort för att kunna visa lite hur det ser ut på detta ställe som för tillfället kallas hem. Precis 3 veckor tills Henke kommer idag också, längtar som tusan men det är bara att hålla ut, hoppas jag hittar boende till oss innan han kommer, annars får jossan ligga emellan oss och mysa, eller inte, då blir hotell haha. 
 
Dags att kila iväg och handla lite nu sen tänkte vi kanske åka upp i högsta byggnaden här Q1 och ta en drink eller bara kika på utsikten, engångsbiljett kostar 21 dollar och årskort 31, så kör nog all in på årskortet så kan man åka upp när man vill :)
 
 
Här kommer lite bilder iaf!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0