Nästa stopp: Cairns och värmen!

Då har vi precis städat ur våran kära husvagn som varit vårat hem under dessa två veckor här på farmen. I början på veckan så kände både jag och Henke att det var dags att börja röra sig vidare och besöka andra ställen. Massa grejer som man börjar störa sig på som man i början inte märker. Det är disk heela tiden och då snackar jag inte bara om en skål utan hela diskbänken är full, kan knappt hitta en tom yta. Jag orkar inte med barn längre, har fortfarande men efter mitt au pair år haha. Plus att det kan vara kul att testa något nytt! Tanken var ju att hitta betalt jobb efter dessa två veckor men eftersom det verkar vara lite svårt just nu och vi hittade ett mysigt ställe strax norr om Cairns som vi båda ville åka till så skjuter vi på det ett tag. Ingen av oss känner någon direkt stress med jobb heller, vi har gjort av med ca 300kr på dessa två veckor, bra jobbat tycker jag (Y)
 
Om någon timme ska vi få skjuts till tåget som ska ta oss till Brisbane, där har vi unnat oss en natt på hotell faktiskt! Hittade ett erbjudande på groupon som vi slog till på, sen utkeckning och lite välkomstbubbel, vem kan säga nej till det ;) Två dagar får vi i Brisbane och på onsdag morgon åker vi till Cairns, ska bli kul att se Brisbane lite eftersom senast jag var där var det översvämning, denna gång tror jag solen ska lysa iaf! Får också se hur det känns att komma till en stad igen, har levt så isolerat nu så får se om det blir en hiss eller diss. 
 
Nåväl, veckan som har gått har vi fått låna bilen och tog oss runt i småstäder runtomkring här. Jättemysiga och riktigt gammaldags så det var roligt att se! Vi besökte också en nationalpark med regnskog och vattenfall, var en 5km sträcka som jag efter mycket om och men fick med mig Henke på, killen kan vara lite lat ibland ;) Helt klart värt "mödan" iaf! Och Henke har blivit en hejjare på att köra på fel sida av vägen och jag på att läsa kartor, alltså riktiga kartor, old style som gäller här! 
Just det, jag har äntligen fått rida också! Var superkul och fick rida iväg en bit själv också, första gången jag gjort det. Hoppas det inte dröjer allt för länge till nästa gång. Kommer sakna djuren här! 
 
Vi hade en riktigt äcklig incident häromdagen också. Som sagt så är inte familjen den renligaste och detta ledde till att gamla kycklinben låg framme ett tag, vilket i sin tur ledde till likmaskar som gottade sig i den burken, ush vi höll på att spy av doften. Eftersom familjen inte var hemma bar vi ut det så dom fick känna på doften när dom klev upp på altanen, nästa dag var dom borta, pjuh!
Det har också börjat bli kallt här, eller ja på kvällarna och nätterna iaf. Häromdagen frös jag som en toka i våran husvagn, tom Henke frös så då måste det vara kallt! Det visade sig att det hade varit 2 grader, fy nästan lika hemskt som likmask incidenten, eller ja inte riktigt men nästan! Nästa natt blev det att bunkra upp med allt vad man hade och filtar såklart, hjälpte som tur var. 
 
Känns iaf som att vi har gjort en del under tiden här, eller ja typ påbörja 40 olika projekt och avsluta 0. Verkar vara så det går till här. Har lust att åka tillbaka om ett år och se om något faktiskt har ändrats, tvek på den haha. Vi har iaf proppat i oss massor med avokados (har tom gömt undan för att inte familjen ska äta upp alla), så himla gott! Det är nog det och valpen här som vi kommer sakna mest. Funderar på att sno både hunden och lite avokados i väskan och hoppas att dom inte märker något, får se hur det går. 
 
Det var en liten update och ska verkligen försöka skriva oftare, har fåt lite klagomål (Dina) men skriver när vi kommit till nästa ställe och ska försöka fixa lite bilder då med, mycker roligare att kunna visa saker jag skriver om! 
 
Hare gött hej så länge!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0