Hej från stormen

Halloj Halloj! Nu har jag lyckats pricka in ännu en väderkatastrof, något jag verkar vara väldigt bra på. Översvämning i Australien, jordbävning på Bali, översvämning igen i Bangkok, Hurricane Sandy i Pennsylvania och nu storm i Californien, bra jobbat Sophie! 
Santa Barbara är känt för att i princip nästan aldrig ha regn, men i måndags när vi tittade på väderrapporten så såg vi att det skulle regna hela helgen, SAY WHAT? Ju närmare helgen vi kom så fick vi höra att regnet övergått till storm, och ja det stämde ju bra. Det regnade hela torsdagen, på fredag var strömmen borta i 12 timmar och sedan har det regnat hela helgen, värsta stormen dom haft på fem år, hurra! Behöver jag nämna att man inte kunnat göra så mkt denna helg? Allt har varit lite kaos med bussar som inte går, strömmen som inte funkar, ja dom är inte helt beredda på stormar härborta helt enkelt. Vikingar som vi är så har vi överlevt! 
 
Vi har fått gjort mkt plugg denna helg istället, och jag antar att de flesta lärare är shockade över hur många arbeten som kommit in under helgen då alla i princip har setat inne. Tråkigt att göra men skönt för då har vi tid till annat i veckan som kommer. 
 
Greg åkte hem i onsdags och därmed försvann även våra bil, fy, back to normal. Vi hann även storhandla med bilen (HURRA) innan han åkte så nu har vi varor för hela månaden, trodde aldrig att jag skulle bli så glad över en sån sak men det är en stor lättnad. Vi trodde att allt detta var förgäves då strömmen gick i fredags och var borta länge, men vi chansade och än så länge har vi inte blivit dåliga, peppar peppar! 
 
Vi har lyckats komma upp i dom timmar som vi behövde från skolans gym, kan dock säga att dom är sjukt otrevliga där och vi vill helst inte tillbaka, så vi ska försöka göra klart alla timmar så fort som möjligt för att kunna gå och träna på det andra. Hej och hå nu blir det träning som gäller!
 
En annan positiv sak är att när det regnar så hinner man med väldigt mycket skypetid, vilket alltid känns bra. Kändes som att jag inte hade skypat med folk på evigheter men nu har jag kommit ikapp och känner mig updaterad, yeyy =) Jag slog även en pling til min kära farmor och farfar imorse, fick lite abstinens av att inte ha pratat med dom sedan jag åkte, så nu är jag updaterad där också, jättekul att få prata med dom! 
 
Efter regn kommer solsken så nu hoppas vi på att dom 22grader som väderrapporten visar om kommande vecka stämmer. Kan det vara värsta stormen på fem år tycker jag banne mig och dom kan klämma fram värsta värmeböljan på fem år, eller hur?! 
 
Hare gött hejj
 
 
 
Saknar mina vänner hemma!


Kommentarer
Jossan

Vart är jag i bilden om jag får fråga? :( Känner mig väldigt utelämnad.

Svar: Du satt väl och mös med Feliks i nåt hörn ;) du vet att du också are väldigt saknad!
sophie Hedström

2014-03-04 @ 08:19:50
Fiiia

We miss you took min lilla soffipropp <3

2014-03-06 @ 22:08:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0