California take two!

Sådärja, nu har jag äntligen tagit mig i kragen och ska skriva inlägg numero dos, har varit så himla mycket strul med skolan så det är det enda vi har tänkt och kunnat fokusera på.
 
Nåväl, jag skulle berätta lite om skolan. Jo vi började nämligen WAVE-week som det kallas, en hel vecka för bara oss internationella studenter att lära känna området och varandra, kändes lite onödigt eftersom att vi ändå inte skulle gå i samma klass, men man får väl vara glad att amerikanarna vill välkomna oss på bästa sätt. Vi hade lektioner ons-tors förra veckan och sedan tis-ons denna vecka. En av lektionerna var helt onödig och kändes lite som att man var tillbaka på högstadiet, vi fick som sagt lära känna varandra och lära oss att inte säga "dude" till våra lärare, NEHE?
 
Den andra lektionen handlade om hur man skulle lägga upp sina studier närmaste tiden, beroende på vad målet med utbildningen är. Vi kände oss helt lost redan efter första lektionen och det blev inte bättre ju mer tiden gick. Kort och gott så kändes det som att Kilroy inte hade gett oss tillräckligt information och dom beslut som vi hade trott att vi kunde ta om något år var vi helt plötsligt tvugna att ta på bara några dagar. Vi har ringt Kilroy och bett om pengarna tillbaka, vi hade trots allt betalat dom pengar för att vi inte skulle hamna i denna sitsen. 
Nåväl efter mycket stress, velande och ovisshet så kan vi iallafall vara kvar denna och nästa termin innan vi bestämmer oss för vad vi vill göra, allt beror på om vi göra hela utbildningen i Kalifornien eller i någon annan stat. 
Nej nu orkar jag inte ens tänka mera på detta, vi har trots allt lyckats få ett bra schema med kurser som behövs vad vi än väljer, hurra för oss! 
 
Annars då? Jo, trots allt kan jag dra klassikern "vi hade iallafall tur med vädret". Vi har varit på stranden några dagar men än har jag långt kvar tills jag är en pepparkaka, löser sig nog närmare sommaren! Tydligen ska det komma en "regnperiod" här snart, hoppas dom. Hoppas vi INTE på, även om regnperiod här kanppast kan jämföras med andra delar av världens. Det har dock varit lite kyligare senaste dagarna och med kyligt menar jag mulet och 18 celsius, ska inte klaga. 
 
Allting rullar på och det känns som att man börjar komma in i saker och ting, en sak vi dock inte har lärt oss ännu är deras busstidstabeller. Dom är fan omöjliga, ena stunden går den från ena sidan, nästa går den inte alls, sen går den åt fel håll. Om man säger såhär, vi har tagit samma buss till skolan hela tiden men kommit från olika håll varje gång, gäller att hålla koll på vart man är!
 
Skolan är superfin och utsikten kan man inte klaga på för fem öre! På måndag börjar det som jag kommit hit för, känns väldgt bra och det känns som att vi kommer trivas här. Önskar dock att vi bott inne i Santa Barbara, men det får bli nästa termin, så länge får vi nöja oss med alla tonåringar och doften av weed, kanske kan lyckas lugna oss stressiga tjejer lite? vem vet. 
 
Ikväll blir det kickboxning och sedan får vi se vad vi gör, kanske bio eller gå till en bar för att fira att vi kan stanna här i värmen och inte åka hem. 
 
Hare gött hejj gott folk!
 
 
 Vårat sega internet gör att jag inte kan ladda upp bilder, soollyyy! Ska försöka igen imorgon!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0