San Diego och förra veckan!

Hej Hopp allihopa, nu har de gått lång tid sedan jag skrev känns det som, men mycket har man hunnit med!
 
Förra helgen var vi på våran första brunch sedan vi kom hit, blev väldigt lyckad! Var varmt och skönt ute så vi hittade en mysig uteservering mitt på state street och beställde våra efterlängtade pannkakor och öste på med sirap, åh vad gott det är. Sedan strosade vi runt och tog en pedikyr, Lotta var inte helt nöjd så då blev det inge dricks för hennes del, men min tant/dam/tjej (ja vad man nu kallar dom), var jättegullig så hon fick det en fattig en student har råd med! På kvällen köpte vi hem en vinflarra och tittade på andra SATC filmen, herregud vad roliga dom sista 20 min i den är, älskar Samantha! Blev ett bra avslut på en bra helg (Y)
 
I veckan så var vi lediga i måndags, yyeeeess vi slapp våran jobbigaste lektion! Vi pluggade till provet ist och gjorde lite smått och gott. VI har även skrivit upp oss på en fitness kurs för att få alla poäng vi behövde från skolan, så vi har checkat in skolans gym och hängt där en del för att hinna med alla timmar som vi var tvugna att ta igen. Gymmet var väl bra för att vara ett skolgym men dom har lite konstiga regler. Vi måste ha långärmat på gymmet och gå runt med en handduk som vi ska lägga på maskinerna. Jag undrar om det är en av våra lärare som vi har som bestämt detta, hon har värlens bacillskräck. För min del är det "lite skit rensar magen", men inte här. Well well, det är bara att följa reglerna och se hur det går! 
 
På onsdag var det dags för prov, det kändes som att vi kunde allt innan så vi var ganska lugna, men som med alla prov så är man alltid lite nervös. Men det gick bra och på onsdag får vi reda på om det stämmer eller inte, så håll tummarna! 
Efter lektionen så kom Lottas kille och hämtade oss, hurra vi får åka bil hem! Dom hade inte sett varandra på tre månader så jag gav dom två dagar att hänga och klänga på varandra så mkt dom ville, bussigt va? 
 
I fredags så var det dags för månadens höjdpunkt San Diego, weehooo! Greg trodde att det skulle ta 3-4 timmar, men icke, med alla stop så tog det 8h!! Helt sjukt men sant. Allt beror på trafiken i L.A, tror vi satt fast i ca två timmar. En sak är säker, där vill jag aldrig bo! Det är tur att vägen ner består av att köra längs med vattnet så det hade kunnat vara mycket värre. Men fram kom vi och vårat hostel visade sig vara väldigt bra och låg mitt i smeten, toppen! Vi bytte om snabbt och sedan så körde vi en barrunda och hamnade på ett ja kan inte säga mysigt ställe men dom hade god dricka, bra musik och bästa av allt, vattenpipa! En kort men bra första dag.
 
Lördagen spenderade vi vid stranden, gick runt och strosade, åt lunch och bara var om man säger så. Solen hade lite svårt att titta fram men vi överlevde ändå, så himla mysigt att bara sitta vid stranden och ta det lugnt. På kvällen åt vi på Cheeskake Factory, som man saknat det stället! Maten var gudomligt god och cheeskaken gör mig aldrig beviken, sjukt gott alltihopa! Sedan hade vi tänkt köra på en riktig utekväll men killarna var inte så sugna på det (såklart) så då blev det en bar igen och jag smakade Applemartini för första gången, OMG vad gott det är! Vill inte dricka nånting annat framöver. Lyckad kväll och vill inte lämna staden, så många fina byggnader, mysiga kvarter, kan dock inte klaga på där vi bor heller, men ändå! Gillar staden sjukt mycket, kanske blir att plugga här ändå? vi får se!
 
Söndag var det dags att sätta sig i bilen igen men vi hade många fina stopp att se fram emot. Första stoppet blev Laguna Beach, mysig stad längs med kusten där vi stannde och åt lunch och njöt lite av solen. Nästa var Newport Beach, och tror at vi lyckades se några av ställena som är med i O.C, yeey lite coolt. Vi testade även på något kallat frozen banana, fryst banan doppad i choklad med nötter på, gott det med. Sista stoppet blev Huntingon Beach där jag fick alla att testa Hamboards, min värdpappa får snart börja betala mig för all denna fina publicitet jag ger dom! Skitroliga att åka på och killen i kiosken kom ihåg mig från i somras, där ser man! Vi hann med att se solnedgången och tog lite fina kort innan skutan tog oss hela vägen hem till Santa Barbara. 
Btw, det finns så himla många fina hus här, vid stranden, uppe i bergen, på stranden, man vill ju bo överallt! 
 
Skulle gärna haft några fler dagar, men annars, borta bra men hemma bäst!
 
Nu är det nya tag som gäller för en ny vecka, hare gött hejj! :)
 
Downtown San Diego
 
San Diego Harbor
 
 
Bilden gör inte husen rättvisa alls, sjukt fina hus med utsikt över havet, man kanske ska bli 
mäklare iaf?!
 
 
Newport Beach
 
 
 
frozen banana
 
Ännu ett fint hus precis vid vattnet
 
 
Gregs kusin, Greg, lilla jag och Andreas
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0