Plugg och mera plugg!

Lite så känns det just nu när man inte är van. Vi läser fyra ämnen varav två är mkt plugg och de andra är lite mindre, pjuh en liten mjukstart. Vi har prov nästa vecka så det har inneburit lite extra mycket pluggande, men som tur är så är vi ju två som pluggar samma saker så då går det lite lättare. Plus att vi har kommit på ett utmärkt sätt att plugga; nämligen att ta med oss plugget på en strandpromenad (Y) Känns inte lika tugnt att läsa massa gojja när man har stranden och vågorna som sällskap. Senaste veckan har det varit så varmt och skönt och vi har verkligen njutit av det och försökt suga upp varje solstråle vi kunnat, nästa vecka ska det bli kallare (16grader) igen, buhu. Men så är livet när det är ökenvärme eller vad det kallas! 
 
Min groupon deal på yoga studion har tyvärr gått ut också, för att summera min tid som yogare (eller vad säger man) så kan jag ju säga att jag gillar det väldigt mycket. Får hålla tummarna att jag kan köpa en till deal snart. Men först ska jag testa en annan grej, nämligen aerobics på studsmatta! Jag älskar ju att hoppa studsmatta så det känns som att det inte kan gå fel. Kostade 100kr för att testa fem gånger, taget, och jag älskar Groupon. 
 
Alla hjärtansdag har väl ingen missat att det var också? Det var tydligen också nån viktig gubbe här borta som fyllde år så vi fick ledigt från skolan, man tackar! Så vi spenderade dagen på stranden och på Starbucks, fick lite färg på båda ställena! Var en hemlös kille som vi gick förbi som först frågade om vi hade mat han kunde få, det hade vi inte, då kom frågan "Well, will you be my valentine then?" , var ju gulligt men vi tackade snällt nej. 
Vi lagade lite god mat och sedan hade vi köpt jordgubbar som vi doppade i choklad, mumma vad gott! 
Sedan blev det strömavbrott på kvällen och det första vi hör är folk som skriker "RIOT!" (Upplopp), som tur var så kom strömmen tillbaka efter någon minut så upplopp blev det inte, pjuh vi överlevde ännu dag i detta Isla Vista haha. 
 
Det blir en lugn helg för oss eftersom att vi ska åka till San Diego nästa helg, untz untz! Lottas kille kommer i veckan och han har hyrt bil i en vecka så då kände vi att vi måste passa på. Får se vad staden har att erbjuda denna gång! Det blir hostel för mig och våran nya kompis Andreas medans Lotta och Greg slår på stort och tar in på hotell. En liten minisemester kommer sitta fint!
 
Imorgon tänkte vi unna oss en heldag utan plugg och åka in till Santa Barbara och ta en god pankaksbrunch och sedan göra pedikyr, kommer sitta fint, har inte ätit en enda pannkaka sedan jag kom hit? Sjukt ju, så nu är banne mig på tiden, åh längtar verkligen efter sirap!
 
Nej nu tror jag att det får räcka för denna gång, hoppas ni har det bra där hemma, hörde att Kalla hade gjort något otroligt? Sorgligt att min enda nyhetskälla är Facebook..
 
Nåväl, hörs kanske efter min weekend i San Diego, tvivlar på att det händer så mkt annat än plugg nästa vecka tyvärr. Hasta la vista!
 
 
 
 
 
Våran lilla gata, vi bor i det fjärde huset :)
 
Var tvugna att skoja lite med amerikan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0