Andas ut

Som rubriken lyder så kan vi nu andas ut då vi har fixat allt som har med skolan att göra (hoppas vi, klarar inga fler överraskningar), anmält oss till rätt kurser, betalat och faktiskt gått på alla lektioner. Vi blev tvugna att byta en lektion mot en annan, vilket inte gjorde oss något då det blev ett lättare ämne, yes! Nu är det bara att plugga kvar då..
 
Vi kan också andas ut angående Kilroy och Gouda, vi ska nämligen få alla pengar tillbaka där med, hurra eller ska man säga ka ching? ka ching passar nog bättre in i detta sammanhang, känns väldigt skönt, skam den som ger sig!
På tal om ka ching så har vi även råkat shoppa lite. Först var vi in på Marshalls och där är det faktiskt OMÖJLIGT att gå in utan att köpa något, ni som varit där inne vet vad jag menar! Jag unnade mig också ett par riktiga solglajer nu när jag ska bo här där solen faktiskt lyser mer än två månader om året. Blev ett par klassiska RayBan aviators och jag är sjukt nöjd. Blev även ett par fina klackskor, men där tog det faktiskt slut. Vad ska man med pengar till om man inte får göra av med dom liksom?. 
 
Något som kanske gör er därhemma lite skadeglada är att det faktisk inte är alltför varmt härborta, vilket vi hade trott. När vi kom var det jätteskönt men senaste två veckorna har vi fått ha jacka och halsduk (okej det är bara jag men ändå) och på kvällarna är det racerfart på cyklarna hem som gäller. Men i veckan verkar det som att det ska bli varmare iaf, håller tummarna för det för jag kom inte hit för att frysa! 
 
Helgen har varit lung eftersom att vi har haft en hel del at plugga. Hade en mysig dag i fredags då vi strosade runt i Santa Barbara lite och sedan var jag på midddag hos kusinen och hennes kille. Blev bjuden på fishtacos och kollade på OS-invigningen. Förstod inte riktigt vad allt var men det var väl kul att ha sett, lite General Education som Amerikanarna skulle kallat det!
Påvägen hem höll jag på att gå in i en stor husbil, don´t walk and text säger jag bara! 
 
Lördags åkte vi in till gymmet och jag skulle testa zumba, var inte så mkt att ha, buhu jag som ställt in mig på att få skaka rumpa lite då och då. Fick bli ett löppass ist. Sedan var det storhandling som stod på schemat. Vi tog min feta resväska och släpade den på bussen, inne i mataffären och hela vägen hem. Vi får en del konstiga blickar men tror nog dem flesta bara tycker vi är smarta som slipper släpa allt. Eller ja, det är det vi intalar oss själva iallafall. På kvällen pluggade vi lite och sedan blev det lite Ben&Jerry´s och kollande på Sex and the city, klassiker!
 
Idag (Lördag) var vi på yoga, svettigt som tusan men roligt, och därefter var det Starbucks och plugg som gällde. Något vi inte är dom enda som gör, fullproppat så vi fick sitta ute, dock varmare där än inne, vad är det med Amerikanarna och AC, dom verkar ju aldrig frysa?!
 
Nåväl, Snart dags för en kopp te och sex and the city, bästa sättet att ladda om batterierna inför en ny skolvecka (Y)
 
Hare gött hejj!
 
 
En av våra föreläsningssalar
 
 
 
 
Fin solnedgång innan lektion :)
 
Fattig student utan bil, javisst!
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0