UNTZ UNTZ

Vet att ni kaske tröttnat på dessa ord men kan inte beskriva gårdagen på ett bättre sätt, det var verkligen untz untz! Hoppa fallskärm är definitivt något av det bästa jag gjort och igår må ha varit första gången jag gjorde det men kommer definitivt inte vara sista. 
 
Vi kan ta det från början. Hade en sleepover hos Petronella på fredagen efter att jag kollat på hennes hockeymatch, hon gjorde två mål, duktig tjej! Vi vaknade vid halv 10 och det första jag säger är, shit vi ska hoppa fallskärm om 4 timmar. Det konstiga är att ingen av oss var speciellt nervösa och vi blev inte heller det ju mer det närmade sig. Jag var ute och gick, skypade och sedan var det dags att sättaa sig i bilen och bege oss. Vi hade lyckats övertala Petronellas värdpappa att följa med så vi var tre personer som begav sig mot sina öden.
Vi kom fram och dom visade dom en film där 4 av 5 minuter gick åt att berättade att vi INTE fick stämma dom oavsett vad som hände och resterande minuten var instruktioner, amerikanskt? Ohyes! Sedan skrev vi på alla papper och fick träffa våra instuktörer och dom satte på oss selar och visade hur allt skulle gå till. En rolig grej är att vi alla trodde att vi skulle få dräkter att ha på oss, men icke. Så där stod vi i våra A&F tröjor och jeans, det var grejer det. Såklart så blev jag den som dom skulle skämta med om att det var min instruktörs första gång, skämtade om selen och ja ni fattar, INTE Kuul! Selarna var på och dags att röra sig mot flygplanet, vi var sammalangt cirka 12 pers i i ett litet flygplan så det var ganska trångt. Vi åkte högre och högre upp och tillslut var det dags och jag och Petronella var fortfarande väldigt lugna, tror inte vi insåg att vi skulle hoppa ut ur ett flygplan. Jag hoppade först av oss tre, vilket var skönt för tydligen hade dom bara sett mig försvinna under planet när jag väl hoppade. Häftigaste känslan att falla rätt ner mot marken, munnen blev otroligt torr men kan faktiskt inte säga att jag var rädd alls, mina 60s frittfall kändes som 20 och sedan var fallskärmen ute. Lyckades få in ett untz untz när jag flög, såklart ;). Vi gled och gled och jag fick testa på att styra, han styrde oss i otroliga cirklar så jag nästan mådde illa och sedan var det dags för landning, den gick galant och utan brutna ben. Tackade instuktören och sedan fick jag träffa P och hennes värdpappa igen, oh vad adrenalinet rusade! Som sagt något av det bästa man gjort och det bästa är att jag har det på film! 
Alla smsade nära och kära och berättade att vi överlevt och sedan åkte vi till baren, tog en öl (eller två) för att fira och sedan lagade vi mat hemma hos P, supergott as always. Vi visade hennes värdbarn och mamma filmen och lyckades övertala nästan alla att hoppa, bra jobbat. Jag mådde lite illa efter hoppet och hade ont i halsen men annars var allt tipp topp!
 
Solen skiner men idag ska jag tyvärr jobba. Måste köra lillkillen och hans kompis till sina matcher. Men det är några timmar kvar så jag hinner njuta av min säng lite till och kolla på filmen igen, hihi. 
Här kommer lite bilder från "min stora dag"!
 
Selar på, check!
 
Dags att sätta sig i flygplanet
 
Nästan där!
 
och dääär flyger jag
 
Tummen upp lever än!
 
och där landar jag tryggt och alla kan vara lugna igen :)
 
Tre stolta skydivers!
 
 
 
 


Kommentarer
LindaD

Vilken modig crazygirl du är :)

2013-05-11 @ 07:58:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0