T as in Tuesday

Då var det tisdag även om det känns som måndag eftersom att barnen var lediga igår. Kan dock inte påstå att jag jobbade, ibland undrar jag vad jag gör här samtidigt som jag vet att bara att man finns utifall att något dyker upp och alla småsaker man gör hjälper familjen mycket. Men som sagt, det var ingen jobbdag för mig. Tvärtom faktiskt så gjorde jag av med pengar istället för att tjäna, as usual. Det hela började med att jag vaknade till en städande värdmamma, big shocker? haha nej. Men nu städade hon huset för att vi skulle åka hem tidigt. Tusan också, finaste dagen och jag trodde att vi skulle åka senare på kvällen, men där trodde jag fel. Nåväl. Min värdpappa kände sig ensam i sin bil så jag erbjöd mig att åka med honom OM han stannade vid en (eller två) outletbutiker. Efter mycket grubblande sade han ja, hurra för min del, inte alla som lyckas få med sina värdfarsor på shopping? Dock pratade han i telefon hela tiden haha. Tog ett tag att komma hem p.g.a trafiken som vi hade försökt undvika, så vi hade lika gärna kunnat åkt senare och njutit av beachen! Hem kom vi och då hade vi lite familjemys och jag tog mig en springrunda och hoppade studsmatta, är ju så sjukt kuligt! 
 
Just det, jag fick njuta av stranden i söndags. I all min ensamhet tog jag en handduk och en tidning (som självklart hade Kardashians på framsidan) och lade mig där i några timmar, löve it! Fick även inhandlat en klänning, tusan också jag som nyss skrivit att jag hållit i mina pengar..
Tog en prommis hem och påvägen ringer värdpappan och vill att jag köper is, visst säger jag utan att veta att den väger 4 kg, shysst! Tur att det inte var så långt hem och jag fick en eller två goda drinkar utav det. BBQ i det fina vädret blev min sista kväll i beachen, inte alltför pjåkig avslutning!
 
Idag har rullat fram, träning, tj maxx och sedan skype med Jonas innan jobbet, peppad som tusan på våran roadtrip!. Jag och Petronella hade likadan skjorta på oss idag förresten, ett tecken på att vi kanske umgås för mycket? Sorgligt nog åker hon hem om sex ynka dagar, stört. Väntar nu på att hon och Isabella ska komma hit så vi kan åka till Starbucks och träffa resten av svenska klanen, en bra dag och hoppas veckan fortsätter såhär, för då blir det svenska pannkakor på torsdag, vi håller våra tummar! 
 
Fick förresten andra paketet med godis och brev av farmor och farfar, länge leve posten!
 
Lite pics från helgen, Hare gött hejj!
 
Tre glada barn!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0