Three weeks and a good weekend

Hej och hå alla goa och glada, long time sedan sist och här märks min fina swenglish av på en gång. På så vis är det kanske tur att jag och om tre veckor ska sätta mig på ett plan mot Dallas och Jonas. Helt sjukt att det endast är så kort tid och ännu kortare tid för Petronella, kommer böla satan när jag lämnar av henne vid flygplatsen det är en sak som är säker. 
 
MEN innan dess kommer vi hinna ha mycket kuligt ihop och helgen som var var inget undantag. I fredags var som vanligt en härlig dag när det kommer till "jobb". Hunden var hos frisören (ja, ni läste rätt) och mitt hjärta smälte helt och jag blev nykär när jag såg honom. Han var så otroligt söt att jag inte visste vart jag skulle ta vägen, trots att han är så himla jobbig ibland så vettetusan hur jag ska kunna lämna honom. Nåväl tillbaka till dagen. Som sagt en chill dag där jobbet innebar att hoppa studsmatta och äta pizza innna det var dags för tjejens dansuppvisning. Hon var väldigt duktig, det skriver jag inte bara för att hon är "mitt" barn, och man fick energi till tusen av att se alla coola danser, önskar jag kunde dansa hälften så bra som vissa av dom tjejerna. 22:30 var vi hemma och det var dags för mig att säga hejdå till farmorn och farfarn, kanske för gott? Hoppas dock inte det! Sedan begav vi tjejer oss mot mitt bechhouse. Malinn somnade i bilen och vi kom fram vid 01:00, knäppte en bira (hehe), pratade lite och sedan lade vi oss. Just det, det var ju 17 maj också, Grattis Norway säger man till det! Dock måste jag erkänna att Jossan var en bättre norsk än mig för jag firade knappt..får göra det bättre till nästa år. 
 
Vaknade skapligt på lördagen, gjorde awsome frukost ute på altanen och sedan åkte vi till stranden, tog massa fina kort, strosade på boardwalken och gottade oss över att inte ha några tider att passa. Vi åkte hem, åkte hamboards och sedan började det regna så vi satte på en tjejfilm. Sedan gjorde vi oss iordning för att gå ut och käka. Mycket god mat, alla beställde det billigaste eftersom vi lever på våran au pairlön så det fick bli vatten och köttfärslimpa. Måste bara påpeka att det var mycket godare än vad det låter. Sedan var det tjejkväll för hela slanten vilket innebar snacks, "saft" och även ett nattdopp följt av badkarsbadande, tummen upp för en härlig kväll (Y). 
 
Gårdagen var det bara mys i pyjamas fram tills det var dags att dra sig hemmåt, vilket var kring fyrasnåret. Vi städade ordentligt eftersom det var det enda kriteriet min värdmamma hade för att vi skulle få låna deras hus, hon är ju verkligen ett städfreak, ingen tvekan om saken. Detta har dock smittat av sig på mig, fråga vemsom här! Ett stopp på outleten var givet och ja pappa jag köpte faktiskt din present där så den är påväg. Kanske inte lyckas komma fram i tid men bättre sent än aldrig? Kom hem vid nio, packade upp och tog faktiskt en liten springtur också. Hade energi efter att inte ha tränat på ca två veckor och bara degat hela helgen så så fick det bli. Sedan somnade jag gott och kunde vakna till en ny arbetsvecka och mina barn. Fick mina dagliga kramar av dom och kan erkänna att det kom tårar när tjejen säger att det bara är 11 dagar kvar i skolan. 
 
Nu sitter jag iaf här ute på altanen med en P bredvid mig och bara har det skönt, väldigt varmt och skönte ute idag, nästan för varmt. men bara nästan. Killen är ledig imorgon så det blir en heldags jobb och sedan får vi se vad veckan har att bjuda på. 
 
Checkar ut med lite bilder från helgen, untz untz! 
 
Nyklippt vovve!
 
Frulle
 
underbara strand
 
 
 
 
 
Hamboards for the win!
 
 
Time to eat and the rest is history, not quite almost!
 
<3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0