Regn och mera regn

Ja så skulle man kunna sammanfatta vädret senaste veckan. Det har regnat nästan varje dag och även åskat och blixrat, klockan är knappt 9 på morgonen och det har redan börjat, kuljul eller inte. Nåväl för att se det positivt så är det varmt och skönt och man kan gå runt i shorts och eftersom att jag fortfarande inte kan träna så är det en perfekt ursäkt för att glo ännu mera på en tv eller dataskärm, och göra mina hushållssysslor såklart. 
På tal om det så är det dags att städa barnens badrum idag igen, yeey. Dock gjorde mamman det nästan igår medans hon var hemma och hon strök barnens kläder även fast jag gör allt detta annars. Fattar verkligen inte varför hon inte bara ber mig göra det? Men men det är hennes huvudvärk som Petronella skulle sagt, vill hon göra mera än det hon redan gör för dom så fine, hon vet ju att jag gör det om hon frågar. 
 
Veckan har varit bra so far. Har skypat med en hel del vänner från alla jordens hörn, dock är det inte långt kvar tills jag kan se vissa av dom på riktigt, även om skype är "fantastiskt" så går det inte att klå verkligheten om man säger så. I tisdags så jobbade jag sent så jag missade au pairmötet (tusan också, not) men hann med en Starbucks med Isabella, Malinn och Petronella, alla var på glatt humör av någon anledning så det blev en hel del skratt. Igår jobbade jag också sent, så sent att jag klarade av att somna, oopsi. Nej det är inte så farligt som det låter men mamman var borta med tjejen så jag och killen hade en helkväll tillsammans, tackar och bockar. Han har blivit så himla gullig senaste tiden och ska kramas och bli buren (ja jag vet han är 8 år men ändå) hela tiden. Så igår hade vi en liten "dejt night" här hemma. Vi var först ute på promenad med hunden och såg jättestora fiskar i våran sjö här. Sedan dukade vi upp fint till middag med ljus och blommor och sedan så serverade han mig maten, jag fick inte göra någonting på våran dejt enligt honom, gulle! En romatisk middag med "romantic conversation" (som han så fint sade) följdes av efterrätt framför en film och sedan var det läggdags. Och som sagt än en gång lyckades jag somna i hans säng och vaknade av att min mobil vibrerar för att Petronella ringer och frågar vart jag håller hus, då var klockan 22:30, hoppsan. Pratade lite med mamman och sedan gick jag vidare till min säng för en snabb skype med zazabrazza och sedan sova. 
 
Idag står lite nödvändigheter på schemat innan jobbet. Håller på att klura på avskedpresenter till barnen, inte det lättaste. Har lyckats bli klar med fotoboken till familjen så den lär komma snart också plus att jag får en egen eftersom att det var  "köp två betala för en" rabatt, tackar tackar!
Snart helg och denna helgen är faktiskt den sista lediga helgen som vi tjejer har tillsammans innna vi åker, så vi måste make the best out of it. Vi har en hel del förslag på g, NY, beachhouse eller kanske Cape May igen, får se vad som händer och fötter. På fredag ska jag på tjejens dansuppvisning med resten av klanen här, verkar vara ett väligt stort arrangemang då kläderna måste vara fläckfria, håret perfekt och allt detta för kanske 10 min dans. Just det, varje utklädnad kostar ca 700kr också, sjukt. 
 
Nej nu ska jag ta och börja min dag medans ni hemma får sluta jobbet snart? 
peace out from Amerika!
 
date night!
 
 
<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0