Kungligt besök och 11 månader i staterna!

Ojojoj nu har det gått lång tid sedan jag uppdaterade min lilla blogg. Är inte alltför länge kvar innan jag kan lägga min bloggkarriär på hyllan, om en exakt en månad så kommer jag befinna mig på min resemånad med Jonas :) 
 
Cirka en vecka har gått och jag har hunnit med en hel del. För det första så blev jag sjuk igen efter att ha kört en hårdtäning. Så jag sitter nu med en täppt näsa och en rejäl hosta som verkar hålla i sig. Jag har även lyckats smitta pappan i familjen så får se vem som står på tur. Helgens stora händelse bestod av att ,tro det eller ej, se kungen! Han var här och hälsade på kyrkan i Delawere som fyllde 375 år och fira jubileum för när dom första svenskarna kom hit. Vi kom dit redan vid klockan 1 och han kom vid fyra och var där i 30 min, men som sagt nu har man sett honom, kanske första och sista gången? Tänk att man ska behöva åka hela vägen till USA för att se den svenska kungen och drottningen, lite ironiskt faktiskt. En annan kulig grej att han varit på gångis inte alltför längesedan, följer han oss Hedströmmare kanske?  På kvällen var jag på Cheesekake factory med Isabella, Malinn och Amanda, åt jättegod mat och en cheesekake såklart. Vit choklad med hallon blev det, slank ner fint i lilla magen kan jag säga. Därefter var det lite chill på min altan, är så himla mysigt att sitta därute med värmelampa medans regnet öser utanför. 
 
Söndagen var jag till kyrkan för första gången med familjen, var väldigt mycket sång och inte alls så mycket predikande vilket passade mig väldigt bra! Sedan var det morsdag brunch som gällde, var på pyjamasstället men vi fick inte ha pyjamas på oss denna gång, tyvärr. Funderar på att ta med mig barnen dit när jag fyller år, då är det pyjamas som gäller för fulla muggar! Just det, har glömt att berätta att farmorn och farfarn är här också, väldigt trevligt med lite mera folk i huset men kan bli lite mycket ibland också, känns som att man inte gör någon nytta igen men man tackar för lättare jobb. Annars åkte jag till TJ maxx (lågprisbutik) med Malinn för att lämna tillbaka en resväska för att få lite pengar över, men icke. Åkte darifrån fattigare och då ringer Petronella och vill ha med mig till en annan butik. Amerikanska spakontot ekar tomt om man säger så men man är ju bara här och kan shoppa billigt en gång i livet, gäller att passa på, håller ni inte med?! 
 
En ny arbetsvecka väntar men inget speciellt står på schemat, kikar på sista 90210 med tjejklanen som vanligt på måndagar samtidigt som jag bloggar, känner mig jätteosocial så nu ska jag lägga ner skriveriet! 
 
Lite pics från helgen! :)
 
Svettiga tjejer väntar tålmodigt på kungen japaneese style!
 
Silvia
 
Kunga paret
 
Mina fina värdbarn och jag på mors dag <3
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0