Beachhouset

Ja att säga peppar peppar ta i trä i förra inlägget hjälpte mig inte långt för att säga det så. Var och hämtade killen på skolan och tjejen kom hem, lät dom kolla på ett avsnitt tv och jag skulle göra svenska pannkakor åt dom, något som är väldigt exotiskt härborta. Kort och gott så trodde jag att det skulle bli en bra dag. Men det blev det icke. Killen vägrade att göra sina läxor och tjejen var hur uppkäftig som helst. Det höll på såhär ett tag och tillslut fick jag nog och bestämde mig för att dom faktiskt inte förtjänade pannkakor, så det var det. Båda började gråta och killen ringde tydligen sin pappa och grät i en halvtimme för att han hade dåligt samvete. Kramade mig och bad om ursäkt men det hjälpte icke, t.o.m tjejen grät för att hon inte "förstår" varför hon håller på såhär. Stay strong är det enda som funkar haha. Kvällen blev bättre när jag fick umgås med mina tjejer, så det blev ett bra avslut på dagen ändå, eller?
 
I fredags var det pappas födelsedag så det blev en lång skype med honom och farmor och farfar, kanske sista gången innan jag ser dom på riktigt kanske? Vore inte helt omöjligt. Vi packade ihop familjen och begav oss till beachen, som bjöd på regn och blåst, kuljul. Igår var det fint väder men det blåste tusan. Var in till lilla "byn" här och kikade i butiker, såg massa fina klänningar men höll i pengarna! Sedan var jag ute och sprang innna vi alla åkte till en liten bar/restaurang som var utomhus i sanden, väldigt mysigt förutom blåsten. Det kommer nog vara underbart där på somrarna. Kom hem vid 9 snåret och då var alla trötta tydligen, ingen som är som mig som fyller 21 om en vecka! Saknar att gå ut!! Snart sophie, snart! Dock är det kanske bra att ta några lugna kvällar här nu innan resemåndaden för då kommer det nog bli en hel del festande!
 
Nu kom "I love it" på radion, IGEN. Den var ju poppis i Sverige innan jag åkte hit och jag och zazza stod på och hejjade på dom på Summerburst, underbart var det!  Så jag får lite flashbacks till den tiden och jag tänker på fiapia som var största fanet till den låten. Oj nu när jag börjar skriva om detta så fick jag fjärilar i magen av tanken på att åka hem, var ett tag sedan. Men innan dess ska jag ut och åka lite Hamboard med killen. Vädret ser fint ut så hoppas det inte är blåsigt och kyligt bara! 
 
                                    


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0