Vanliga dagar

Nu kan jag tala om för er därhemma att jag är ett steg närmare att komma hem. Jag har nämligen skickat in min förfrågan om när jag vill åka hem. Det kändes lite halvt konstigt att berätta det för familjen och pappans första fråga var, kommer du gråta? Jag VET att jag kommer gråta när jag står på flygplatsen eller veckor innan eller ja, närsomhelst. Kommer bli väldigt sorgligt att lämna allt man byggt upp här borta över ett år, men det finns ju inget som säger att man inte kan komma tillbaka? tacka gudarna för flygplan. 
 
Back on track med bloggandet, varannan dag nu kör vi. Har dock inte hänt så mycket på två dagar, dagarna ser ganska lika ut med träning, jobb och barnen har varit på relativt bra humör. Häromdagen hade tjejen kommit försent till skolan när pappan körde henne, så igår bad hon mig att köra, självklart ställde jag upp. Jag trodde pappan var vaken och kunde ta hand om killen medans jag körde henne, men icke. När jag kommer hem sitter han fortfarande och äter frukost och bussen ska gå om 10min, lyckat! Vi springer runt i huset och letar efter kläder, strömpor, skor, jackor, får på hunden kopplet och lyckas stå ute i regnet och hinna med bussen, hurra för mig mig, super au pair! Pappan kommer ner och gnor sig i ögonen och säger att han glömde ställa om klockan på sitt rum (vi har sommartid nu, så bara 5 timmar tidskillnad) så han trodde att klockan bara var 7 och att han hade gott om tid. Hans andra ursäkt var att han hade vaknat och skulle ställa om klockan men mobilnen hade ramlat ner på golvet och sängen var så högt upp så han nådde den inte. Detta är min värdpappa i ett nötskal haha, men vi tycker om honom ändå. 
 
Igår var det butts and gutts + springtur och efter det kände jag mig lite halvkrasslig hela dagen men au pairmöte stod på schemat så bara att pallra sig dit. Denna gång var det laserdome, var roligt dom två första spelen men sedan tröttnade jag och Petronella. Måste även erkänna att jag inte alls är så duktig på det! Vi satte oss och körde bilspel och sedan tog vi en fika på ett fik bredvid, körde på stort och varsinna rejäla efterrätter. Åkte hem tidigt och släppte av Petronella hemma mot hennes vilja för att lägga mig tidigt. Min värdmamma säger att hon kunde ta barnen på morgonen så jag kan sova ut, UNTZ UNTZ, man tackar och bockar. 
 
Ska jobba sent ikväll eftersom mina värdföräldrar ska ut och äta så får njuta av min lediga tid, torsdag idag vilket betyder snart helg, hurra! Ser ut att bli basketmatch på lördag med ett gäng tjejor och sedan sover Sofia över och sen bidde det kanske brunch på söndag, känns som att det kan bli en bra helg! 
 
Hare gött hejj från Amerikatt! <3
 
Sne men iaf en bild från laserdome, taggade till tusen!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0