Spring Break

Då var det snart lov för alla barnen här i Amerikatt, alla jublar förutom Au Pairerna som måste jobba heltid? Nej nu ska vi inte vara såna och speciellt inte jag som faktiskt inte ska jobba på lovet. Eller ja inte så mycket iaf. Fick sovmorgon imorse eftersom det bara var tjejen hemma och henne tog mamman hand om, tackar så mycket. Sov ut till cirkus 9 och sitter just nu med lite frukost i ena handen och bloggar med andra medans tvätten rullar på. Det är vad jag kallar multitasking! 
 
Sedan mitt förra inlägg så har jag inte hunnit med alltför mycket speciellt. Det viktigaste är iallafall att jag blev på bättre humör ju längre dagen gick, tur. Lillkillen kom hem och vi gjorde läxor och åkte sedan till ett glassstånd som delad ut gratis isglass dagen till ära, "First day of Spring". Detta märktes dock inte av igår då det dalade ner snö från himlen, något som jag EJ hade beställt. Isglassen var uppskattad och även middagen denna dag, kul det för en gångs skull. Sedan drog barnen iväg med mamman på "roller skating" så jag slutade vid 18:00, yeey. 
 
Jag vaknar fortfarande med ont i halsen så fortsätter med mina små promenader, alltid något. Btw så får jag hela tiden mejl från alla möjliga affärer om hur mycket rea dom har, gratis frakt, ja allt som jag inte vill veta nu när jag måååste spara pengar! Har lyckats boka mitt andra av tre flyg, detta går till Miami från San Francisco, UNTZ UNTZ, can´t waait! 
Gjorde kakor åt lillkillen som kom hem tidigt och sedan åkte ner till beachhouset med pappan i familjen. Så jag och tjejen hade tid för oss själva och vi drog iväg till Subway och åt middag, glassigt värre. Hunden var också hos frisören igår och han blev såå fin. Han måste vara en av dom sötaste hundarna som finns, börjar se ut som att han och Erina snart ligger på delad första plats...Apropå frisören så hade det tydligen blivit missförstånd sist jag var där med honom. Dom hade tydligen inte klippt honom alls för det var det dom hade fått instruktioner om? Vettetusan var det kom från men min värdpappa skyllde skämtsamt på min tysta och ibland mumlande (enligt honom) engelska. Tvivlar jag på haha men tyckte det var roligt att dom då betalat för att få honom tvättad och kammad (Y). 
 
Petronella drog till florida igår med sin värdfamilj och jag är snäll nog att ta hand om hennes hundar under helgen. Det fick bli två musketörer som tittade på VampireDiaries i Malinns säng, inte lika trångt så det var ju något positivt. Var en vecka sedan jag träffade M eftersom hon varit magsjuk så det var roligt och fanns en del att prata om. 
 
Idag kommer Lotta hit och gör mig sällskap under helgen eftersom familjen är borta, awsome! På söndag åker jag ner till deras beachouse och stannar några dagar, kommer ej palla mer när det är fullt hus med släktingar och jag måste sova på soffan. 
Nej dags att ta ut hunden nu och sedan måste jag åka och fixa min nagel som gått av, buhu och ja det är I-landsproblem, big time! Hörs på söndag mina och kära <3
 
 
Nyklippt och fin
 
Två tjejer och en hund kan ha kul 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0