Lucky strike

Lycky Strike med Maroon 5 är en låt som fastnat i hövet (petronella som säger så och det smittat av sig på mig) på mig just nu, superpeppande låt som kan få mig att springa flera mil! Eller ja nån mil om jag har tur. Den dunkas på hög nivå i bilen just nu iaf så checka in den Jossan, think your'e gonna like it!
 
Veckan har dragit igång och den rullar sakta med säkert frammåt. Barnen har varit relativt lydiga eller också är det bara jag som står ut med mer nu när jag inser att min tid sakta men säkert håller på att ta slut. Fick ett mejl från Cultural Care om att jag måste boka min biljett hem. Skulle gärna svara "Tack men nejtack, tror jag stannar" men det går ju tyvärr inte. Eftersom jag måste boka biljetten hem så sätter det press på mig (och jonas) att bestämma hur resemånaden ska se ut, finns så himla många alternativ och man vill ju hinna med så mycket som möjligt, blir helt snurr i bollen bara av att tänka på det. MEN något som är säkert är att det kommer blir awsome och massa UNTZ UNTZ. På tal om untz untz så har jag lärt barnen detta underbara utrryck nu. Som jag sade till Petronella igår så ska det bli mitt mission att få alla säga detta innan jag åker hem! 
 
Verkar som att våren sakta men säkert ska smyga sig på nu också, love it! Igår var barnen ute och lekte i t-shirt och vi hade för en gångs skull massa lektid. Vi hoppade studsmatta, lekte med hunden och gick promenix. På kvällen hade vi familjemiddag eftersom att mamman fyllde år, grattis till henne. Är inte helt säker på hur mycket hon fyller men det är säkert något hon som alla andra kvinnor försöker hålla hemligt. 
 
Annars då? Jo som sagt back to normal men livet och det rullar på. Har bestämt att Sofia ska komma och hälsa på nästa helg och helgen efter det kommer Lotta, mucho kuligt. Just det, jag har också bokat flygbiljett från familjen till Dallas för att träffa Jonas, shise nu är det gjort asså, 11 Juni går planet från Philadelphia till Dallas, Let the adventure begin!
 
Btw, lillkillen har slutat med piano, hallelujah säger jag då jag nu slipper träna det med honom, har inte varit dagens höjdpunkt om man säger så! 
 
En chilldag, massa regn, invigt mina nya stövlar, fixat naglarna och lunchat med Petronella, nu time to work!
Hare gött hejj! <3
 
 
 
 
 
 
Avslutar med bilder på fammen, i svartvitt ser allt/alla bättre ut ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0