Long time no write!

Såå nu var det väldigt längesedan jag skrev något här. Har varit full rulle ända sedan familjen kom förra veckan och allt har varit så himla bra, men "all good things have to come to an end", right?
 
Hela veckan började som sagt med en överraskning för pappa och Robin. Deras flyg landade tidigt så jag hann inte möta upp dom på hotellet men hittade dom på en restaurang i Chinatown, och överraskade blev dom, har min secret agent Heddy att tacka för det! Vi åt middag och bara njöt av att vara tillsammans igen innan det var dags att sova ut för dom!
3 hela dagar i NYC och som sagt full rulle hela veckan, ingen vila här inte. Vi var på språng 12 timmar om dagen och fick gjort så himla mycket, allt lyckat. Min favoritgrej var att se musikalen "Chicago", den var så sjukt bra och jag njöt varje minut av den. Vi hann även med shopping, Central Park, Museum, Top of the Rock, 5th A., WTC, SoHo, Brooklyn och mysiga middagar. En sak jag tror vi alla märkte var att när man är så många så är det viktigt att man ser till att blodsockret inte faller alltför lågt för då kan det bli hetsiga diskussioner. Med det sagt så måste jag även tillägga att min familj är underbar och det var underbart att få så mycket tid med dom. 
 
Efter NYC begav vi oss mot min lilla stad Landenberg. Mina två familjer möttes och på torsdagen hade vi en jättetrevlig sista middag på en restaurang, kan erkänna att jag åt liite för mycket efterrätt, men den var så god så kunde verkligen inte hålla mig. På tal om efterrätt så fick jag en hel resväska med godsaker från Sverige, godis, choklad, finn crisp, digestive och T.O.M farmors bullar kom med, skitgott! Så just nu sitter jag och äter upp det sista av godiset för att imorgon börja mitt nyttiga liv igen, kommer bli skönt att börja träna igen! Och efter en hel veckas ledighet är det dags att börja jobba igen, så himla snällt av familjen att ge mig ledigt hela veckan!
På onsdagen hann vi med en heldag i Philadelphia, shopping, historia, mat och sedan NHL-match, vilket förmodligen var höjdpunkten på Robins vecka (förutom att träffa mig såklart!). Jag tyckte också att det var jättekul att se matchen och känna stämingen, ännu en sak att kryssa av min to do list i Amerikat. Jag har även lyckats shoppa massor på min shoppinglistadenna vecka, AWSOME! 
 
Som sagt torsdagen hade vi middag med familjen, barnen gick på högvarv men vi överlevde. Vi hann även med frulle med Petronella och sedan köpcentrum för att göra sista shoppingen! Jag fick äntligen köpt mig min första riktiga klocka. En guldig Marc Jacobs, huur nöjd som helst!! :D
 
Sedan var det dags att säga hejdå och såklart kom det tårar. Jobbigt när dom åker från min uppfart som jag sedan ska stå på varje dag..Men jag ser dom om inte alltför länge så det känns ju bra! TACK FÖR EN UNDERBAR VECKA <3
 
Har hunnit vara helg och allt är nu tillbaka till det normala. Lillkillen spelade i periodpausen på NHL-match i lördags så jag fick se två matcher på en vecka, inte illa. Sedan hade tjejen konsert med en kör som hon nyss kommit in i. Lördagen avslutades med en efterlängtad ost och vinkväll med tjejorna, nästan två veckor sedan vi alla tre sågs så det fanns massa att prata om. Det var väldigt lyckat och härligt att träffa dom igen, har saknat dom när man är van att umgås varje dag. Vet inte hur det ska gå när man kommer hem!
 
Nej time to sleep som Clara brukar säga, här får ni en bildbomb, enjoy!
 
 
 
SURPRISE!
 
 
Museum of natural history
 
 
Pappa posar!
 
Första dagen bjöd på dåligt väder. Vi trotsar och säger "det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder"!
 
<3
 
Central Park
 
Top of the rock
 
 
Serious shoppinggirls!
 
Brooklyn Bridge
 
Klassisk hoppbild är ett måste!
 
Pappa fick träffa Rocky och springa uppför trappan
 
Och Robin fick sin NHL match
 
Only in America?
 
Avslutade med en trevlig middag!
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
SM

ÅÅÅhhhh jag blir så glad i hjärtat när jag ser alla mysiga familjebilder!! <3 must have been the best time ever!!

2013-03-06 @ 00:24:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0