Last snow? Let´s hope so!

Ja idag är nämligen så att vädergudarna har bestämt sig för att vi ska ha snö. Om det är en sak som jag märkt under detta år så är det att vädret kan variera väldigt mycket på kort tid. Ena dagen går du ute i t-shirt och nästa dag måste du ha vinterjacka, men jag gillart. 
 
Sitter just nu och njuter av min fredag och väntar på att tjejen ska vakna (ju längre hon sover desto mindre jobb ;)). Hon har det lyxigt som är ledig varje fredag denna månad och jag bjuder på pannkakor varje gång, inte illa va? Det här med au pair ser mer och mer lockande ut! Annars så ska jag försöka få iväg henne att leka med en kompis så jag kan träna och göra lite annat smått och gott. Förresten så är det precis en vecka sedan min familj lämnade mig och for tillbaka till Sverige. Skypade med pappa igår för första gången och det verkar som att dom lyckats ställa om sig till det normala svennelivet igen, jobb och allt vad det innebär. Jag lever också lite svenskt genom att äta äggmacka med kaviar varje dag, njuter varje gång medans familjen bara mobbar mig varje gång dom ser den där jäkla kaviartuben. Man måste nog ha växt upp med det för att gilla det.
 
Veckan har rullat på snabbt som vanligt och jag och Petronella insåg att vi bara har 12 helger kvar, stört! Man måste börja planera och se till att man får göra allt man vill medans man är här, men det borde inte vara några problem. Denna helg kommer dock inte bestå av speciellt mycket eftersom mamman är i Florida hela helgen och pappan har bett mig jobba lite på söndag. Inte det roligaste men man ställer väl upp, är inte alltför många timmar och nånting ska man väl kunna hitt på med dessa barn. 
Hunden har överlevt veckan realtivt bra och har inte haft alltför många "accidents" inomhus. Detta tack vare att vi tar ut honom varannan timma, vilket tydligen behövs och funkar. Vi kan nu konstatera att han bajsar ca 3ggr om dagen, 07:00, 14:00 och 21:00, utifall att ni ville veta! 
 
Just det, har glömt att nämna att tisdags fick jag ta farväl av ännu en kompis. Mitt tredje och sista hejdå innan det är min tur. Johanna kom hem från sin resemånad så jag och Malinn åkte hem till henne för att höra hur hon haft det och få alla goa detaljer och tips om vad man ska och inte ska göra. Väldigt trevligt och som alltid sorgligt med hejdå, MEN hon bor faktiskt i Vingåker så hon är bjuden på min "välkommen hem" fest när jag ja, kommer hem helt enkelt! 
 
Som sagt fredag idag och äggen kokar på för fullt. Jag och lilkillen har en dejt ikväll, får kanske se detta som min amerikanska dejt?! Vi ska gå och se "Trollakarlen från OZ" på bio. Han har tydligen sagt att han ska hålla min hand och pussa mig vid "rätt" tillfälle i filmen, får se om han vågar!
 
Nej nu är äggen klara och magen kurrar, time to eat! 
 
Hasta la vista!
 
It´s date time!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0