Kaffe och bloggar

Känner mig just nu som en äkta bloggare om jag får säga det själv. En stor kopp kaffe i högsta hugg och det kliar i fingrarna att få skriva av sig lite. Min arbetsplats hade dock kunnat varit en aning mera exklusiv men jag antar att ett stökigt rum och en obäddad säng får duga. 
 
Råkade visst bli fyra dagar sedan sist igen, men har inte haft tiden eller orken att sitta ner och blogga. Ännu en helg har susat förbi och denna gång har det varit en produktiv och väldigt bra helg. I fredags var det riktigt vårväder. En sådan dag när jag önskat att jag kunde gå och sätta mig på en uteservering med en cider. Jag var inte helt villig att ge upp den önskan så eftersom både jag och Petronella slutade tidigt så föreslog jag en afterwork? Något vi aldrig gjort här borta. Hon bangade såklart inte men eftersom det inte riktigt finns uteserveringar här på samma sätt som hemma så fick vi nöja oss med en bar som ligger fem minuter från oss. Yngst av alla därinne med ca 20 år tillgodo så börjar vi med en "car bomb". Detta fenomen är ett glas öl som du ställer ner ett shotlgas med baileys i och sedan sveper, liknar en jägerbomb helt enkelt. Låter kanske inte alltför gott men det kan jag tala om för er att det är och det sätter fart på saker. Sedan beställde jag en öl, hör och häpna! Har aldrig gillat öl men just då kände jag mig sugen så en öl fick det bli. Två timmar senare var kvällen fortfarande ung men vi kände oss klara med baren så vi drog oss hemmåt och satte oss nere vid sjön med levande ljus, filtar och ännu en öl. Fick besök av tre 17 åringar, varav en var allmänt dryg. Deras besök blev dock kort då klockan slog 10:30 och mamma ville ha hem sina pöjkar. Sjukt att dom är 17år och måste vara hemma vid den tiden medans jag vid den åldern rände runt på Kretas gator ensam (säg inget till pappa)? Ännu en stor kontrast till hemma. 
Iaf hade jag och Petronella en väldigt mysig kväll som avslutades med att Sophie äter nattmat och somnar i hennes soffa.
 
Lördagen var mest deg på dagen innan det var dags för basketmatch på kvällen. Malinn kunde tyvärr inte följa med då hon åkte på någon konstig magsjuka. Så två av tre musketörer tar sig mot Philly för att möta upp Lotta och Sofia. Var en upplevelse att se en basketmatch men kan väl inte påstå att basket annars är min sport och eftersom att Petronella passade på att ta en liten "nap" så kan vi kanske konstatera att det inte är hennes grej heller? Vi fick iaf en sketastor öl och en philly cheesesteak utav det hela. Efter matchen begav vi oss hemmåt och fick med oss Sofia som skulle hälsa på sitt gamla hem. Vi satte oss på samma bar som dagen innan och tog en drink + ännu en öl och slog på stort och tog en nachotallrik! Eftersom det var St:Patrickday så gjorde dom våra öl gröna, klassiker! Vid 1snåret stapplade vi innanför dörren och låg och pratade innan vi slocknade. 
 
Söndag, vilket även kallas vilodag, började med en klassisk pyjamasbrunch och sedan bara chill,prat och inspelning av pinsamma filmer hemma hos mig innan jag körde Sofia till tåget, tack för ett härligt besök och hoppas det inte dröjer alltför länge tills vi ses igen. Jag och Petronella tog en St.patricksday öl och insåg att vi druckit tre dagar i rad, INTE bra. Dom känner även igen oss i baren numera, positivt eller negativt? Annars var det chill med familjen, Kardashians och en nattpromenad som fick avsluta en väldigt bra helg!. 
 
Måndag idag och barnen har halvdagar plus att jag har halsont så får ta det lugnt med träningen idag. Hoppas detta Ûberlånga inlägg och alla bilder är kompensation för alla dagar ni kikat in här och det visat sig vara tomt!
 
Ha en bra vecka och jobba hårt, det kommer jag göra! <3
 
Mys i Somerset Lake med bästa sällskapet!
 
 
Basket
 
Sickan och Harry back together!
 
Man går ju all in?!
 
Självklart var dom ökända cheeleaders där.
 
Glada tjejer med sina gröna öl!
 
 
Den enda "anständiga" bilden från vårat fnatt vi fick får avsluta mitt inlägg. Kanske nya coverbilden till Robin Stjernbergs låt "You"? var väl den som vann Meldifectivalen?
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0