Friday

Då var det fredag och alla vardagar har passerat igen. Jag sitter faktiskt i min egna soffa igen då jag igår tog mitt pick och pack och bestämde mig för att dra mig hem från beachhouset för att kunna åka till Lotta i skaplig tid idag. Så här sitter jag nu och väntar på att en tvätt ska bli klar innan jag än en gång sätter mig i bilen för att bege mig mot en ny destination, Doylestown. Lottas familj är borta resten av veckan så därför har hon bjudit in mig som husgäst över helgen, inte mig emot. 
 
Vädret nere i beachouset blev bättre för varje dag som gick men det envisades med att blåsa kallt tyvärr. Dagarna rullade på och vi lekte och hade oss med allt som gick och vissa stunder hade man faktiskt riktigt roligt. Vi fick främmande från två håll två dagar i rad. I onsdags kom min värdpappas moster och man och hälsade på, hann inte prata alltför mycket med dom, men dom verkade väldigt trevliga. Vi var ute och åt på kvällen och pappans systers man som är från Cuba testade sin första kräfta. Han ÄLSKADE det! Själv åt jag en sallad eftersom jag inte är så mycket för sjömat. 
 
Igår så kom familjens allra första au pair och hälsade på. Dom hade inte träffat henne på fem år så det var väldigt  kul för dom att träffa henne, och för mig såklart. Kul att se vad det är för andra tjejer som varit och bott i familjen innan mig! Hon var väldigt gullig och vi alla satt och bara pratade mestadels av tiden. Fick mig att tänka på om/när jag kommer tillbaka till familjen, hur det kommer vara. Barnen kommer vara trotsiga tonåringar och helt annorlunda. Men eftersom att dom kände igen henne som dom hade när dom var 3 och 5 år så borde dom känna igen mig senare också. 
 
Nej nu ska jag börja packa lite och sedan ge mig iväg mot Lotta för att se vad helgen har att erbjuda om man bor i Doylestown! 
 
Ha en toppen helg så hörs vi på söndag! <3
 
Ute på middag. En välsigt mysig restaurang som låg i en vik
 
Barnalek!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0