B is for Beachhouse and Brr

Hej och hå här står man på tå. Har anländit till familjens beachouse och det är verkligen kallt, vad händer med vädret? Förra året var det tydligen 15 grader vid den här tiden. Verkar som att familjen ångrar att dom inte valde att åka till Florida, och pappan har sagt två gånger att han har dåligt samvete för att dom inte tog med mig dit. Sade till honom att det behöver han verkligen inte ha för det var inget jag räknat med när jag kom hit, hoppas han förstår det. Bilfärden ner hit var iallafall hur underbar som helst. Knappt någon trafik, raka vägen ner och bara ösa på med bra musik eller prata med folk på skype/telefon, ni kan vara lugna, jag använder såklart handsfree! 
 
Helgen har susat förbi och den har varit slapp med härligt besök av Lotta. I fredags åkte jag först hem till Malinn och lagade middag med henne och hennes småtjejor. Så himla gulliga som förberett med förkläde och gjort teckningar till mig, uppskattat! Maten blev himla god och tjejerna ville att jag skulle stanna och kika på "Emil i Lönneberga" men jag var tyvärr tvungen att tacka nej till erbjudandet och åka hem för att möta upp Lotta. Alltid lika kul att träffa henne och eftersom hon är den enda härborta som delar mitt "Kardashians" intresse så fick det bli marathon med det innan vi somnade tidigt, trots att det var fredagkväll. 
 
Lördag var det upp och träna och sedan åka till mallen med Malinn (hehe det lät lite kuligt). Har också haft hand om Petronellas familjs hundar så har släppt ut dom ett x anta gånger plus varit ute och gått med dom. Kan säga att det inte är lätt att ha två labradorer i koppel samtidigt som pratar i telefon och ska försöka plocka upp bajs. Grannarna fick sig nog ett gott skratt om man säger så. Kvällen innehöll vin, egengjord ceasarsallad och sedan filmen "easy A", en tjejkväll helt enkelt. 
 
Det var min helg det. Nu ska jag ha några dagar i beachouset, hoppas bara det blir liite varmare! Hoppas ni därhemma haft en bra helg och att ni är taggade inför en ny arbetsvecka! 
 
Tack och hej leverpastej! <3
 
Middagslagning i fredags!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0