9 months

Ännu en månadstolpe har kommit och denna gång är det den nionde. Endast tre månader kvar men just nu känns det helt okej att åka hem, men detta går såklart i perioder. 
 
Nu har det även råkat gå fyra dagar mellan bloggandet, ber om ursäkt för det. Trots fyra dagar så har det inte hänt alltför mycket faktiskt. Men det har däremot varit helg, hurra. Den gled förbi väldigt snabbt måste jag säga men den har varit väldigt slapp. Som jag skrev i fredags så hade jag min dejt med lillkillen i familjen. Vi var på bio och han höll min hand och fick även min lilla kyss hihi. Han var dock väldigt trött efter filmen så han somnade i bilen, lika bra så han inte såg att smsade när jag körde, jag vet ajjabajja Sophie. 
I lördags så vaknade jag tidigt och kände att när jag ändå var uppe så kunde jag pallra mig till gymmet och köra ett Step Up pass, och så bidde det. 10:45 var jag hemma, färdigtränad och redo att inta vad lördagen hade att erbjuda. Just denna lördag visade det sig vara strålande sol och upp emot 15 grader, hur underbart som helst. Jag tog tillfället i akt och satt ute på altanen, skypade, lekte med hunden och kirrade med lite smått och gott. Har pratat med Lotta som ska ska hyra lägenhet och tillbringa hela sin resemånad i Miami med sin "kille". Så det blir nog för mig att "tagga" dit (som Lotta skulle sagt), INTE mig emot. Miami take 2, UNTZ UNTZ!
 
Resten av helgen umgicks jag med Malinn och även på söndagen var det underbart väder. Jg var tvungen att jobba lite men Malinn var så snäll och höll mig sällskap hela tiden. Vi tog barnen till min värdpappas hockeymatch, råkade köra till fel ställe så blev en timmes bilkörning, top notch. Sedan blev det en frozen yoghurt, mumma vad gott en solig dag! 
 
Annars så är det tisdag idag och jag har sovit bort typ hela min lediga tid. Var så himla trött imorse så jag gick och lade mig efter att barnen gått till skolan. Just det, igår gjorde jag något jag inte gjort på väldigt länge, nämligen klättra i träd! Det var nostalgiskt och väldigt kuligt och måst erkänna att det kom sig ganska naturligt fortfarande, man kanske inte är så gammal ändå? Blev också massa hoppande på studsmattan, vilket alltid är kuligt. 
 
Ja men herregud nu höll jag på att glömma helgens nyhet! Klantiga Sophie lyckas tappa sin telefon i en brunn. Blir man förvånad? NEJ. Tappade den på vägen hem från Petronella på lördagskvällen och det var Malinn som såg den genom brunnen. Efter mycket om och men och med hjälp av hela min värdfamilj fiskade vi upp den, lade den på tork och sedan i ugnen. Simsalabin några timmar senare funkar den och gör det fortfarande, peppar peppar! Var telefonlös ett dygn och gör gärna inte om det, man måste inse att man är beroende av telefoner helt enkelt. 
 
Nej dags för lunch, lite smått sugen på en Penautbutter & Jelly sandwich, får se om det blir det eller äggmacka, en tub kaviar är redan borta...
 
Hörs om två dagar (hoppas jag ;)), hare gött hej! <3
 
 
I still got it!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0