Va gör vi, nu kör vi!

Då var det fredag igen och det betyder heeeeelg, det man väntar på hela veckan! Sitter med en bagel och kikar på "house", bästa som finns är att äta frukost framför tv:n, och när killen från Prison Break är med är det ännu roligare, lite ögongodis på morgonkvisten har ju aldrig skadat!
Helgen ska för en gångs skulle innebära lite bravader. Vi ska nämligen åka till New York och gå ut med ett helt gäng tjejer, är sjuukt pepp (tog t.o.m ett extra varv med bilen bara för att kunna digga till en partylåt!) och hoppas att det kommer bli väldigt skojsigt. Det är en kompis till Malinn som fyller år som varit så snäll och bjudit med oss på hennes födelsedagsmiddag och sedan utgång. Tror även att det pratas om att hyra limo? Ja once you go limo you can never go back kanske? Valet har stått mellan boende eller limo, det föll på limo, man är ju inte alltid i New York. Så vi har bestämt oss för att inte boka något hotell. Ja ni läste rätt (men det beror såklart inte på limon), planen är att åka in sent på kvällen och sedan ta första bussen hem, sletna och fina.  Kommer bli en experience minst sagt! Tanken är att vara ute tills klubbarna stänger och sedan sätta oss på ett mysigt diner och äta en äkta new york frulle samtidigt som vi inväntar bussen, yeehoo man är bara ung en gång so let´s go all in!
 
Hela veckan har gått fort även om det har varit kallt som tusan, har inte rört mig utanför husets väggar mer än nödvändigt, vilket även betyder samma sak för hunden tyvärr. På tal om hunden så är han hos frisören idag, välbehövligt kan jag säga. 
Har inte kunnat/velat träna på hela veckan för att bli så frisk som möjligt innan man sätter igång igen, är så pepp på börja så det finns inte. Känner mig som en soffpotatis nu när man inte tränat på en vecka men eftersom jag inte har tränat så har jag hunnit skypa väldigt mycket och fått en hel del småsaker gjorda, vilket alltid är skönt. 
 
Igår hade killen en jobbig eftermiddag med mycket skällande från min sida och en del timeouts, inget hjälpte! Han forsatte vara uppkäftig och inte lyssna så det slutade med att han i tårar springer upp på sitt rum gråtandes och skriker "Thanks everyone". Hur han fick allt detta att bli vårat fel kommer föralltid att vara en gåta för mig, men om det är en sak som jag lärt mig så är det att mycket av det som barn gör och säger makes no sense! 
 
Time to go, vet dock inte vad jag ska göra, har märkt att det är mycket ledig tid nu när man inte tränar. Men alltid finns det något att pyssla med, kanske ska åka till ett fik och bara va? Hmm lät lockande, kanske en chai latte också? Ja så får det nog bli, ska försöka dra med mig Petronella också! 
 
Medans jag festar på denna sida av Atlanten så hoppas jag att Feliks och Jossans Hejdå-fest på andra sidan blir superduper lyckad utan alltför många tårar! Hare gött så hörs vi efter helgen! <3
 
 
 
En utav alla gånger man varit i New York. Var ett tag sedan jag var där så ska bli najs att återvända!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0