Shletet vare här!

En ganska så sliten Sophie sitter i sin säng och smaskar på en oreo för att försöka få tillbaka lite energi efter nattens bravader. Har lyckats sova ca fyra timmar iallafall och ikväll blir det Kardashians och sedan hopp i sängs! 
Dagen igår började med att jag vaknar i panik och kollar på klockan som säger 08:20 och jag tror att jag försovit mig. Som tur är så innser jag att det är helg innan jag slänger på mig kläderna, pjuh. Är detta vad folk kallar arbetsskada?
 
Iallafall, till den stora händelsen! Utgång i NYC stod på schemat, inte varje helg det gör det. Tog bilen in till Philly och sedan bussen till den slutliga destinationen. Var ganska så kallt i staden men vi överlevde, man var ju inte ute alltför mycket. Åt middag på TGIF, dyrt och dålig service så det var ingen höjdare men vi fick iaf en brownieglass eftersom en av tjejerna fyllde år, så tummen upp för det! Sedan var det dags att åka limo. Vi köpte vin, dunkade bra musik och gled runt i en timma innan vi hamnade inne på krogen. Bra musik och roligt folk på första stället, inte lika kul på andra så vid 4 snåret begav vi oss mot ett "diner" och satte oss där och åt frulle, det satt gott kan jag säga! Klockan sju gick bussen hem och tre slitna tjejer somnade innan vi ens hann lämna staden. En lyckad utgång och detta var nog inte det sista vi sett av New Yorks nattliv! 
Klockan tio stampade jag inn genom dörren med gårdagens outfit på. Fick som tur var inga anmärkningar på det och tog snabbt som attan en dusch för att fräscha till mig innan jag lade mig i sängen och tog en välbehövlig nap! 
 
Fint väder idag så tog en prommis med vovven och lillkillen. Vattnet har frusit så vi gick även ut på isen, väldigt härligt! På tal om is så fick min och Petronellas värdbarn för sig att gå ner dit själva i fredags utan att fråga. AJABAJA trodde vi och blev skitarga på dom medans föräldrarna bara sade åt dom att inte göra det igen. SAY WHAT? Kanske är för att vi hemma är uppvuxna med hur farlig isen är och här har dom så sällan is, vad vet jag? Lite snopna blev vi över reaktionerna men inte våra barn så finns inte så mycket att göra. 
 
Nej nu ska jag nog slå på en rulle och sen kanske en till? Måndag imorgon och dags för en ny arbetsvecka så bäst att ladda batterierna!
 
Tack och hej leverpastej!
 
 
 
 
 
Pigga och glada tjejer klockan fem på morgonen!
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0