La weekend

Helgen flög förbi och swisch sade det sen var den över. Sov till och från tills Lotta kom i lördags, hon rullade upp på min driveway vid tre snåret. Hon fick träffat min familj och vi gick en vända runt sjön med jycken, det har varit underbart väder hela helgen, sol och cirkus 10 grader. Vi taggade (Lottas ordval) sedan till köpcentumet och cheeskake factory. Åt en supergod pastarätt och sedan en chocolate chip coockie dough cheeskake till efterrätt, rullade i princip hem. När jag körde upp på min uppfart stod Petronella redan där, så är det när man bor nära varandra, man vet aldrig när man får besök! Hon jag och Lotta umgicks nån timma innan hon skickades hem.
 
I söndags gjorde vi en rolig grej ska ni veta. Malinns värdmamma hade berättat om ett ställe som man kunde äta brunch på och man fick halva priset om man dök upp i pyjamas. Valet var självklart när man jobbar som au pair. 11:00 satt vi i pyjamas i bilen påvåg till brunch och fy tusan va gott det var. För ynka 70kr per person fick man dricka, muffins, scones, bacon, korv, skinka, pannkakor/våffla/omelett ja utbudet var stort. Vi satt där ett bra tag och bestämde att detta inte var sista gången vi gjorde detta, nästa gång blir det dessutom ännu mera all in med outfiten. Vi var lite reserverade med klädseln, något vi knappaast hade behövt vara. Folk dök upp i rutiga pyjamasar, morgonrock, tofflor, ja you name it we saw it. Sjukt roligt att se, något sånt skulle ju aldrig hända hemma. Så som sagt, nästa gång, all in! 
Åkte sedan till köpcentrumet igen för att Lotta skulle få shoppa lite mera tax free. Sedan var det dags att säga hejdå igen men förhoppningsvis syns vi snart igen! 
Frozen yoghurt stod next på schemat med P och M, alltid lika gott och på kvällen började programmet som jag blir mobbad för att gilla här borta. Nämligen programmet om Kardashians familjen, gilla med stort G. Den familjen levererade som vanligt!
 
Kidsen var lediga idag, ush så jobbigt med heldag haha. Killen skickade jag iväg till en kompis och sedan pluggade jag med tjejen hela dagen så det gick relativt fort. 
Nu sitter jag och kikar på Carrie Diaries, verkar helt okej faktiskt, sedan kommer dilemmat, 90210 eller Kardashians????? Otroligt svårt beslut, spänningen lider. Jag har även råkat internetshoppat, halva priset på rean, GÅR ju inte att låta bli!
 
Slut på denna update från Amerika, over and out!
 
 
Vi högg in direkt och hann inte ta en bild på allt innan det var halvt uppätet...
 
Au pairer i pyjamas, dom stojjar och står på (eller ja hur nu låten går..).


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0