I´m back!

Yes då var jag tillbaka på hemmaplan igen efter en underbar vecka i Miami! Trots att vi hade lite "små" motgångar så har jag haft otroligt roligt och skrattat så jag fått träningsverk i magen. 
 
Ska väl ta och berätta lite om det jag gjort, ni får dock inte höra allt för en del är sekretessbelagt! 
Iaf det hela började med en tågresa till Phildelphia för att möta upp Lotta på ett hotell, det visade sig när vi gick av tåget att vi suttit på samma tåg halva vägen, otippat men en stor kram gav vi varandra, var ju ett bra tag sedan man sågs även om man pratar i telefon varje dag. Vi sov tre timmar och sedan skulle planet gå, vi var taggade till tusen! Vi hindras dock av att Lotta inte kan betala sin biljett, hon går in och kollar sitt saldo och det visar sig att någon stulit hennes kortuppgifter och gett sig in i julhandeln med det, för inte hade hon handlat på alibaba.com. Jag tar fram mitt kort och sedan är det löst. Äntligen framme i Miami, vi möts av palmer, sol och trevliga männsikor, underbart. Bilen vi får är inte så pjåkig heller om man får säga det själv, en camero cab, ska det va så ska det va! Förrsta dagen består av att hitta hotellet, stranden och bara allmänt checka in detta ökända Miami. 
 
Resten av dagarna är vi på stranden, äter onyttigt, går ut på klubbar, vilket görs med stil måste jag tillägga. Vi pröjsade 30 dollar och fick förfest med drinkar, limo till klubben, gratis inträde och sedan vipbord därinne, vi båda tyckte väl att detta skulle man kunna vänja sig vid. Innan man går ut måste man ha nya klackar också så detta införskaffar vi oss, dock stukar Lotta foten på dessa första kvällen så vi dagen efter måste spendera tre timmar på akuten, dock efter att vi stekt på stranden hela dagen, vill man vara fin får man lida pin. 
Så några dagar spenderades på kryckor men detta hindrade inte oss från att fortsätta på samma kula, vi körde ändå!
 
På söndagen var planen att vi skulle gå upp 05:00 för att bege oss till Key West, dock vaknar vi 08:00 istället och efter mycket fram och tillbaka så bestämmer vi oss för att åka ändå. Vi trampar på gasen så myket det går, dock var det enfiligt hela vägen så även om vi ville gada så var vi tvugna att lyda dom framför, ingen autobahn här inte. Vägen ner dit var underbar, blåt vatten på sidan av vägen, nercabbat och härlig musik, lätt bästa bilresan man gjort. En timma från destinationen blir det trafikstopp så vi bestämmer oss för att nöja oss med den biten vi kommit och tar oss till närmaste strand för att njuta. Det blåste kallt men svenskar som vi är pinar vi oss igenom tre timmar på stranden, man kan ju inte komma hem blek! Lotta får solsting men inget som inte en hamburgare kan lösa och efter det begav vi oss hemmåt mot vårat älskade Miami, ja vi båda älskar denna stad numera. 
 
Nyår var helt toppen, var på en klubb som var skapligt fancy med dynor och bord på stranden och det var även där vi stod på tolvslaget. Där stod vi med sanden mellan tårna och räknade ner till 2013 i Miami, kändes otroligt bra! Festen drog igång rejält efter 12 och vid 4:15 tog vi oss hemmåt för att åka direkt till flygplatsen, sorgligt men sant. Somnade innan planet lyfte och sov hela resan. Ett lite sorgligt hejdå på tåget senare var jag i Philly där snälla Petronella hämtade upp mig. Vi åt en apgod lunch och sedan var det hem som gällde. 
Var kul att träffa familjen och fick massa kramar av barnen, man har kanske saknat dom en aning. 
 
Anyway nu är man tillbaka till verkligheten och dags att ta nya tag inför mina fem månadaer jag har kvar här, känns både och måste jag få säga men for now får man njuta av det man har. Tre jobbdagar denna vecka och ikväll ska jag ut på galejj i West Chester, en tjejutgång med middag och hela faderuttan! 
 
Nu har ni fått en rejäl uppdatering om ni frågar mig, hoppas ni är nöjda (ni vet vilka ni är ;) )! En summering, MIAMI WAS AWSOME, UNTZ UNTZ! 
 
Chilevippen från Pennsylvania!
 
btw, alla bra bilder är på Lottas kamera så ni får nöja er med dessa än så länge!
 
Miami by day
 
Miami by night
 
Suddig bild men får funka!
 
Nyår
 
12-slaget
 
 


Kommentarer
Behöver jag ens säga vem det är? Fiafisen

OMagaaad va UNDERBAART det låter!! Jag älskar allt du skrev om Miami! ASBALL bil ju!!

2013-01-09 @ 10:20:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0