Countdown

Let the countdown begin till la familia kommer! Idag är det ganska precis en månad tills dom sätter sina fötter på amerikansk mark. Nörd som jag är så har man gjort en egen hemsida till deras ära, så för att hålla bätte koll kan man kika in på http://www.time55.com/countdown/?y=2013&m=feb&d=22&h=0&mi=0&t=La-t55familia-t55anl-4e55nder-t55-c3t53&yn=&c=pi&mc=no, klappat och klart!
 
Idag har jag även fått reda på att det ej blir California på Springbreak, utan det blir Fort Lauderdale, med andra ord Florida igen och endast 20 min från min älskade stad Miami, UNTZ UNTZ, I´m back! Pappan lade upp detta som en bra och dålig nyhet, jag blev öööverlycklig! Så nu har man ännu mera att se fram emot på min sista tid i detta land, på både gott och ont. 
 
Dagarna rullar på och jag tar det bara lugnt eftersom att jag inte kan träna. Skypar med underbara människor som jag faktiskt träffar om inte alltför länge, läser lite bok och kollar serier. Detta är ganska perfekt eftersom att vintern och KYLAN har bestämt sig för att hitta hit, INTE kuuul! Nu undrar ni väl vad jag menar med kyla men kan faktiskt tala om för er att det är ca -10 grader här så nu är jag nästan uppe i samma nivå som er. Inte riktigt vad jag hade tänkt mig menmen what to do? 
 
Igår var det Starbucks som gällde igen, näst sista gången som Johanna är med innan hon sticker iväg, känns sorgligt och får mig att tänka på den dagen det är jag, nej ush bort med såna tankar är ju faktiskt väldigt lång tid kvar! Frågan är om min familj kommer att skaffa en ny au pair eller inte? Hoppas EJ, då kanske barnen saknar mig aningen mera om dom inte får en ersättare, hihi. 
 
Som ni kanske märkt så smyger sig svengelskan sig in här på bloggen. Kan tala om att det bara är en bråkdel av all svengelska man pratar i verkliga livet, det börjar bli illa. Dock tar Petronella hem priset i denna kategori, "swäng here" är bara ett utav alla meningar hon slängt ur sig på sista tiden. Kanske är för hennes eget bästa att hon åker hem snart?
 
Nej nu måste jag gå upp och få tyst på hunden som börjat skälla IGEN. Börjar få lite småpanik på den jycken asså och känner att jag uppskattar och saknar min bästa Erina mer för varje dag som går. Ikväll blir det förmodligen Magic Mike med tjejorna och imorgon är det dags för Vampire diaries igen. 
 
Ha det bra så länge så hörs vi om nån dag, skänk gärna en tanke och önska mig lite varmare väder, I am NOT made for this cold wheather, serioso.
 
Vårat kära Starbucks, Johanna, Malinn, Isabella, Linn
 
I väntan på bussen, 
 
En bild (och uttryck) säger väl mer än tusen ord..
 
Hundens favoritställde. Står och skäller på alla som passerar, säger bara såhär, tur att man inte bor i en storstad för då hade man haft tinitus vid detta laget. 
 
 
Dagen i ära en bild från Miami och framförallt, VÄRMEN!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0