Bra start!

Tisdag idag och so far so good som man säger! Gick upp en timme tidigare för stt skypa med zazza, väldigt längesedan vi pratade så det var värt en timmes mindre sömn, helt klart. Hon mår bra och tar hand om Australien tills Jossan och Feliks snart kommer.
Ungarna kom iväg till skolan utan större problem, endast lite attityd från tjejen, märks att hon tror att hon bestämmer lika mycket som jag. Men icke sa nicke så är INTE fallet. Killen var väldigt gullig imorse och han snodde t.o.m en puss på munnen av mig när han skulle visa att han borstat tänderna. Han säger, åh det var min första puss på munnen av dig, så söt. Han har btw fått rycka ut båda sina framtänder så nu är han väldigt tandlös och hans nyårslöfte är att "grow a mustasch", han är väl för go.
Tjejerna kommer snart hit och det ska bjudas på frulle, jag har snott ihop en fruktsallad och sedan kommer kocken P och ska vispa ihop lite god och nyttig omelett, mumma! 
 
Helgen har ju varit här också men kan inte påstå att jag gjort speciellt mycket, skulle bli en helg då jag sparade pengar men det gick väl sisådär med det. Middag och sedan mys hemma hos mig på lördag, vi hade sett fram emot Cheesekake factory men det var 90min väntan och vi alla tre höll med om att ingen cheeskake är så god! Jag och tjejen satte på oss våra mjukisoveraller och åkte till dunkin donuts på söndagen, väldigt pinsamt tyckte hon, dags att lära henne att inte skämmas för allt (jupp Sophie skäms inte för allt längre, kors i taket!) ;)
Höll i med träningen även på helgen och det fortsätter nu i veckan, man är så van vid att träna varje dag nu så det känns bara som en rolig grej numera. 
Skypade med Clara ett bra tag, mucho kul! Känner verkligen att man börjar sakna alla därhemma mera och mera, speciellt nu nät det börjar "närma" sig slutet. Och på tal om slutet så tror jag att jag lyckats övertala Jonas och Kristin att komma hit och göra en roadtrip med mig på min resemånad, hoppas det blir av för det skulle vara AWSOME! 
 
Igår bokade jag även en weekend kurs som ska gå av stapeln i februari, dags att ta sina sista poäng i skolan. Känns inte helt fel eftersom att jag tänkte ta en fotokurs, perfekt när man har sin nya kamera och allt, kanske jag får lärt mig ett och annat om alla funktioner. 
Längtar till sommaren och lyssnar på "Hold you" med Gyptian, typisk Sophielåt skulle nog dom flesta säga och det är det ju faktiskt! 
 
Hunden är otroligt söt men jobbig och igår bestämde han sig för att ge sig på mina skor, INTE kul och han fick lite smisk för första gången av mig. Min värdpappa blir nog stolt när han hör det. 
 
Nej nu har jag skrivit en hel uppsats igen, hoppas ni orkar läsa och jag har lite nya bilder på min vardag, speciellt min outfit som jag lever i, snyggt va? nej det är ILLA hur man klär sig här borta, men vem bryr sig? inte jag! 
 
 
 
Man må gå i mjukisar men det görs med stil, Victoria Secret och Abercombie and Fitch!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0