Back to normal

Då var det måndag igen och vi kan börja med alla gamla vanliga rutiner igen och med det menas ledighet på dagarna, eller ja ledig och ledig, spenderar mesta tiden på HAC. Kickboxing stod först på schemat idag och fytusan vad jobbigt det var. Jag har kommit fram till att detta kan bero på två saker, 1: Han körde extra hårt med oss idag eller 2: Att inte träna på två veckor och bara ät skräpmat har satt sina spår. Vet inte vad ni tror men jag tror tyvärr på det sistnämda. 
 
Helgen har varit väldigt bra måste jag få säga. Middag ute i West Chester med trevligt sällskap i fredags, blev en fejlad utgång men men vi hade trevligt ändå och jag och Petronella satte oss på en mysig pub efter och bara snacka. I lördags fick jag äntligen sova ut ordentligt, sov till 10:30 för då tyckte barnen att det var dags för mig att vakna. Chillade lite med familjen och sedan åkte jag och träffade Julia för att säga hejdå, hon åker nämligen på sin resemånad på onsdag och sedan hem, alltså dags för hejdå nr 2, INTE kuul. Jobbade på kvällen, eller ja jag gjorde pannkakor och kollade film med barnen och gick sedan och lade mig tidigt. 
Igår var en väldigt bra dag, jag och Petronella tog bilen upp och hälsade på både Lotta och Sofia, hallelujah vad trevligt det var och aningen konstigt att se dom där dom bor liksom, lite svårt att förklara men vi au pairer fattar. Vi lunchade och gick runt lite i Doylestown och sedan var vi till en liten mysig "by" och fikade + kollade på den sista kvällen dom hade julbelysningen uppe, superdupermysigt! Vid 6 tiden drog vi oss hemmåt för att inte komma hem alltför sent och efter lite kringelikrok vägar, ett x antal svängar så var vi hemma och jag somnade gott på kudden vid 11.
 
Jag och Lotta fick bytt alla bilder med varandra också så här kommer en rejäl bildbomb, hoppas det uppskattas!
Kan även passa på att säga välkommen hem till min kära FiaPia som satt sin fot på svensk mark igen efter tre månader borta, WELCOME HOME, hoppas på en lång skype snarast!
 
Doylestown
 
Två svenska brudar på amerikansk mark
 
Peddlers village, tydligen känt över hela USA.
 
By night
 
 
 
Och nu till Miami bilderna, något heeelt annorlunda, från vinter till sommar, UNTZ UNTZ!
 
Älskade donken
 
Palmer överallt, me like!
 
 
 
Efter att ha sett dessa bilder kanske ni förstår varför man älskar stället och typ vill bo där NU!
 
But här kommer mer!
Utanför akuten, trot eller ej.
 
 
Våran kära bil
 
Miami by night, mäktig stad!
 
Två glada tjejer påväg ut
 
Påväg till Key West!
 
Säger bara en sak, går ju INTE att sitta instängd i nån himla combi bil på dessa vägar, thank god for cabs!
 
 
 
 
 
 
Stranden vi hittade, inte så pjåkig. Röstad till Floridas finaste strand 1992, ett bra år det där!
 
Våra nya smeknamn
 
 
Nej det var inte den bron vi åkte på!
 
Breakfast by the beach
 
Internationella bögdagen?
 
Underbart nyår som avslut på en undebrar resa och en sak är säker, I will be back Miami!
 
 


Kommentarer
Din bästa vän Sofia

ÅÅh, hjärtat!! Vilken underbar grym vän du är som ger mig ett så storslaget välkomnande på din blogg ;) Vi får skypa snart igen eftersom det inte blev så mycket skypetid sist! LOVE and MISS you! <3

2013-01-09 @ 10:31:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0