9/1-2013

Måste börja med att säga att jag hade rätt angående träningsverken, den siter som smäck och har gjort det i två dagar nu plus att den inte visar några tecken på att försvinna, kul! Fast om jag ska vara ärlig så är det lite skönt också för varje gång jag ska röra på mig, vare sig det är för att ta en kaka eller för att gå upp med tvätten, så blir jag påmind om hur hårt jag kämpat och det gör det lättare att låta bli kakan. Idag har jag varit riktigt duktig på gymmet måste jag få erkänna, två pass och sedan crosstrainer, duktig Sophie. Därefter gjorde jag en amerikansk klassiker, åka svettig till butiken och handla, Fia skulle vara så stolt om hon såg hur jag såg ut.
 
Igår var en händelserik dag för jycken, han fick nämligen sin mandom avklippt, stackare. Detta ska tydligen göra att han lugnar ner sig lite och inte är lika sprallig, dock var han sig själv några timmar efter att han kom hem så vi får väl se hur det blir med den saken, kroppen har nog inte hunnit inse att den inte producerar manshormon längre. Han fick en härlig eftermiddag framför brasan och massa TLC (tender, love and care) som alla i huset så fint kallar det. 
 
Starbucks på kvällen med tjejgänget och vi planerar fram och tillbaka om man ska boka Swedish House Mafia eller inte. Svaret borde vara självklart kan man tycka men det kostar ju en del stålar, och om det är något man lärt sig som au pair så är det att man känner sig fattig jämt haha. På tal om fattig så är det nog det jag kommer vara efter ikväll, för då blir det köpcentrumet för fulla muggar, eller ja så mycket som plånbokn tillåter, tydligen massa rea, kan bli en jobbig kväll detta..
 
Från jobbig till tråkig, imorgon måste jag städa hela källaren, buhu, men har fått instruktioner (ja ni läste rätt) av mamman om hur den ska städas, tar detta som en hint att jag inte städat den tillräckligt även om jag själv tycker den ser prima ut. 
 
Nej dags att ta tag i lite smått och gott nu, firar en vecka idag utan godis, hurra så duktig man kan vara, får se hur länge detta håller i sig! 
 
Förresten så fick jag ett mejl av Cultural Care igår med lite alldaglig information, bara det att dom började brevet med dom hoppas att jag njuter av mitt år som au pair och det om några månader börja närma sig sitt slut, SAY WHAT? Jag kom ju precis hiiiit! Firar 7 månader i detta land om två dagar..
 
 
 
Bildtorka så får bli ite gamla, hemfärd mitt i natten heter denna!
 
Och Sophie älskar Miami heter denna!
 
 
 
 
 
 
 
Tack och bock för idag från lilla jag! <3


Kommentarer
Fiapia

Hahah! Jag blir helt varm i den isbit som just nu är mitt hjärta här borta i kalla sverige! Du är en riktig hurtig morsa som tränar, handlar och hämtar upp barnen i en och samma veva! Power to you woman!

2013-01-11 @ 23:37:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0