Tuesday

Då var tisagen över och jag ligger i min säng med en sovandes Petronella bredvid mig, en repris av gårdagen helt enkelt. Måndagen innebar jobb hela dagen för min del, inte alls så farligt eftersom att det händer såpass sällan och jag varit inställd på det hela helgen (kan dock inte fatta att jag klarade det hela sommaren?). Gjorde pannkakor åt barnen på morgonen, vi gjorde läxor, lekte och var ute med hunden, en vanlig vardag helt enkelt. På kvällen var vi på liten hejdå-middag med Malinn som lämnar oss en vecka för att ha det gött i Mexico med sin familj, ej avis. Sedan så somnade Petronella som sagt hemma hos mig framför tv:en medans jag läste, duschade och ja bara allmänt va. Trevligt med sällskap även om sällskapet bara sover. 
 
Idag då så har jag lämnat in bilen på lagning, storhandlat och skypat för det mesta. Lite planering inför resemånaden, shise vad pepp man kan bli av kolla på massa bilder, googla saker att göra och veta att man ska göra allt detta med en kompis som älskar att resa lika mycket som en själv, tummen upp för Jonas helt enkelt! 
 
Annars så chillar jag bara just nu, syndade och tog lite glass, fan ibland kan man bara inte hålla sig!
Har kommit på mitt drömyrke förresten, resejournalist. Dock vill jag verkligen inte plugga journalist och lära mig om svenska språket med presens, infinitiv och allt det där. Vill spy bara av tanken, det roliga med att skriva är att man kan skriva vad man vill och bara ha kul med det, eller? Ja så den drömmen kan man ju lika gärna ge upp på en gång.
 
Onsdag och bara tre dagar kvar tills la familia kommer, ja jag vet att jag tjatar men det får ni stå ut med, 258 dagar sedan jag sist såg dom.
 
Kort och gott, hare gött hejj! <3
 
Mina två tjejer som man umgås med 24/7 här borta, dom gillas!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0