Shunday

Då var man på g med skrivningen igen och trots att jag är trött och sliten idag så kände jag att "idag ska det bli kul att få skriva av sig lite", så nu kör vi, massa text och bilder så enjoy!
 
Helgen kom och helgen gick, eller ja den har nästan gått iaf, har väl en sisådär 10 timmar kvar av min söndag, passa på och njuta! Solen skiner idag men vet ej hur det är ute, känns som att det är väldigt kallt med tanke på att det var "snöstorm" på denna sida av landet. Ni kan vara lugna, we survived! 
 
Iallafallf i fredags så hade chill på jobbet, hade två småtjejer här ett tag men dom lekte så fint med mina barn så det var bara att sätta sig i soffan, luta sig tillbaka och läsa sin bok. Efter mycket om och men som vanligt från Petronellas sida så kom vi iväg på middag på kvällen strax efter 9. Det att man inte ska äta efter klockan 7 är ju bara att säga hejdå till när man har middagsplaner med den tjejen. Nåväl, tre-rätters middag blev det och sedan en rulle hemma hos P, slapp men mysig fredag. 
 
Igår då, ojoj vad jag shoppade loss. Den som sagt att shopping inte gör en kvinna lycklig har inte bott i Amerikat säger jag bara. Kan nog säga hejdå till resemånaden om det fortsätter såhär! Nej det var kanske inte så illa men blev en hel del fint och min favorit var en cerise mockajacka, underbar vårjacka och kommer vara så snyggt när man fått lite färg, åh jag vad jag vill ha sommar nu nu och nu! Det var jag och Malinn som var på köpcentrumet, var in i två affärer sedan hade vi gjort av med våran budget, tummen upp! Vi mötte sedan Jonna, Linn och en till tjej inne på cheeskake factory och dom lunchade. Hör och häpna jag tog ingen cheeskake ens, var inte alls hungrig så då är det ju bara onödigt att slösa pengar (och kalorier? ;)) på det! 
Jag tog mig till min värdpappas hockeymatch och kikade på den med barnen och sedan var det middag hemma hos P som stod på schemat. Trevligt folk och god mat som alltid när det är middagsbjudningar hos Powells, men vi saknade Malinn som var tvungen att jobba. Jag lyckades vinna på poker, första gången jag spelar så det måste ju betyda att jag är en naturbegåvining, eller? Kanske ska ge upp alla planer om att plugga och börja spela? Det vet att jag skulle göra pappa väldigt stolt!
 
Får se om jag orkar göra något vettigt idag, har haft det mysigt i sängen med mysmusik och skype, funkar alltid. Lotta är så avundsjuk på mitt rum för att det verkligen blir mörkt när man inte har fönster. Kan nog hålla med ibland men hade jag fått välja så är fönster ett solklart (bra ordval va? ;)) val!
 
Nej sunday here I come, tagga inför ny jobbvecka allihopa, och om två veckor så har jag min kära familj här, UNTZ UNTZ!
 
shopping!
 
 
 
Hockey
 
 
 Dinnertime
Jag, Petronellas värdbarn och ja Petronella såklart 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0