Saturday update!

Två dagar till har gått och det betyder dagas att blogga igen! 
 
I tordags jobbade jag ju som sagt hela kvällen. Gick relativt fort och barnen var snälla och glada. Dock hade dom svårt att somna, nästan så att jag somnade före dom. Intesåsmidiga Petronella kom över senare och skrämde skiten ur barnen. Tanken var att hon smidigt skulle smyga sig in och vänta på mig medans jag jobbade klart, men det blåste så mycket så när hon öppnade dörren så smälldes en innedörr igen också, som sagt barnen blev livrädda och vaknade till liv igen. Petronella hade varit på au pair mötet och uppdaterade mig om "allt" som sades, skönt att slippa det där. Sedan var det Vampire Diaries, mucho spännande denna gång och man kan inte låta bli att undra om detta kan vara sista säsongen??
 
Igår var det chilljobb som vanligt på fredagar. Råkade dock backa in i en stolpe (duktig flicka) och visste inte riktigt hur jag skulle lägga fram det till min värdpappa. Han tog det bra och sade det kan hända även den bästa och att sålänge bilen funkade så är det nog ingen fara, pjuh! 
Var på två hejdå-middagar igår också. En skype med familjen hemma som hade middag för Feliks och Jossan. Farmor och farfar var där också och det är alltid lika kul att prata med dom eftersom att det inte blir så ofta. Klassiska frasen slår aldrig fel, "det är ju helt fantastiskt att man kan sitta och prata såhär, det är ju nästan som att duh är". Ja tack gode gud för teknikens under säger jag bara. 
Andra hejdå-middagen var i West Chester för Johanna som åker ut på sin resemånad imorgon, avis! Vi hade bokat bord men fick ändå vänta en timme (fråga mig inte varför vi väntade), men vi fick iallafall ett presentkort på 10 dollar så hela middagen för min del gick på 4 dollar, totally worth it haha. 
 
Idag har jag varit på chokladprovning och för er som nu säger "hade inte du godisförbud?" så kan jag svara på en gång att detta var planerat att gå på sedan länge och jag delade alla smakrpov med Petronella och Malinn, så det så. Var förövrigt inte mycket av det vi testade som var gudomligt gott. Amerikanarna kan inte riktigt det här med choklad. Hade det varit i Sverige hade varit tio gånger godare och även tio gånger svårade att inte äta allt, så man hade lite tur i oturen kan man väl säga. 
Ikväll blir det middag och mys hemma hos Malinn som är ensam hemma, UNTZ UNTZ, och imorgon pratar vi om att åka iväg och åka skidor. Jag har inte stått på ett par skidor sedan Nybyggetiden om jag minns rätt så hoppas man inte bryter något! Måste även hinna skypa lite med Jossan och Feliks och önska dom lycka till inför måndag, herregud kan inte fatta att dom ska åka...
 
Nej upp med humöret nu, dags att dra sig mot Malinn snart, här har ni lite bilder :)
 
 
 
Fyra långa bord med chiklad i alla dess smaker och former!
 
 
Mötte en konstig filur vid ingången
 
Sophie in da car
 
M in da car
 
 
 
 
Over and out from America!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0