Good Day!

Japp idag har det varit en väldigt bra dag måste jag få säga, speciellt när det gäller barnen. Dom kom hem och var på bra humör båda två, lyssnade på allt jag sade, gjorde sina läxor och ja, typ allt det dom annars inte gör. Nej inte riktigt kanske men kände att idag var en sån dag som jag kom ihåg för varför jag åkte som au pair, barn kan vara riktigt gulliga. 
Annars idag så har jag haft frukost med tjejerna, och idag var alla med vilket var väldigt roligt. Sedan åkte vi till en nagelsalong och fixade naglar och jag vaxade ögonbrynen för första gången, weehoo, gick bra och gjorde inte alltför ont. Helt klart värt 8 dollar! 
Min värdpappa kom hem idag från Superbowl också och jag fick lite souvnirer, ett halsband och en ölhållare. "Ta den här och ha till all öl du dricker", tackar tackar!
 
Helgen har passerat och bara för att jag skrev att jag blivit bra på att blogga så blev det sämre uppdatering, såklart. Skulle skrivit peppar peppar efter! Efter chokladprovningen åkte jag hem till Malinn och lagade jättegod wok, blir att göra fler gånger, nyttigt och gott! Sedan kom Petronella och vi hade en tjejkväll, kollade dock på en jättedålig film (skyller på Malinn hehe) och sedan var ju tanken att vi skulle åka skidor nästa dag, men icke! Petronella som var den som kom med förslaget blev opepp och därmed vi andra också. Det visade sig senare att folket vi skulle åkt med också ställt in pga halt väglag, jag har ett ord för detta VINTERDÄCK.
 
Så istället för att dra på sig pjäxor och termobrallor blev det pyjamas, uggs och en brunch igen. Lika gott som förra gången och halva priset igen efter lite klagomål, gött. Jag och Malinn bestämde oss för att fortsätta på amerikansk visa och åkte direkt till bio i pyjamasen, redo att sova liksom? Lite konstig blickar men äh, vi kommer aldrig träffa dom igen och nu kan man checka av det på sin bucketlist!
Denna söndag innebar också superbowl, stooor händelse härborta! Jag kikade på det hemma en stund sedan drog jag och Petronella hem till några nyfynna amerikanska vänner för att se slutet och uppleva känslan, trevliga prickar så får se om vi träffar dom igen. Spännande match också även om jag inte kan reglerna och inte sett en enda matcherna innan!
Hann även skypa en sista gång med Feliks och Jossan innan dom far. Blir svårare att skypa nu med 16h tidsskillnad, INTE kuul och helt sjukt att det kan skilja så mycket. 
 
Igår var lillkillen sjuk så han och jag hade en heldag som sjuklingar. Vi kollade film, pysslade, han gjorde sin pianoläxa och jag tittade på, blev irriterad och satte mig i fåtöljen tills han skärpte sig. Han blev irriterad på mig (makes no sense as usual) och säger "jaha sitt där och tjura då", haha javisst tänkte jag, tiden går ju iallafall. På kvällen innan han lade sig kom han till mig med en halstablett och sade "ville ge dig den här utifall du hostar inatt", goaste killen ibland!
 
Nej nu orkar jag inte skriva mer med dessa naglar (även om jag älskar ljudet av klickandet), är som en liten tjej och ska peka på allt haha. Godnatt, Godmorgon, God fömiddag och allt vad det är, hänger inte med i alla tidszoner, over and out!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0