Albany

Då var min weekend i Albany över och jag kan konstatera att jag har alla mina poäng som krävs för att kunna åka hem. Ush bara att skriva det ger mig en konstig känsla i kroppen, börjar verkligen känna att faktiskt inte vill hem till Sverige. Kommer stå på gränsen och böna och be för att dom ska låta mig stanna. Nej kanske inte riktigt men något i den stilen. 
 
Men nu ska vi inte tänka på allt det negativa, let´s focus on the good stuff som vi alltid säger till barnen! Helgen har varit bra och det har gått väldigt fort och faktiskt inte varit alltför tråkigt. Vi har haft många olika lektioner såsom musik där vi fick ta en en poppis sång bland barnen och göra om texten till något som hade med au pairlivet att göra. Fyra svenska tjejer bildade gruppen "Swedish Au Pair Maffia" och gjorde om låten "Beautiful" med One Direction. Inte för att vara den som är den men vi blev röstade till bästa i gruppen, UNTZ UNTZ! Sedan har vi även haft lekar, infomöte om resor man kan göra och även en "fitness" lektion, som förövrigt var två min träning och resten snack. Inget behov av träningskläder helt enkelt men eftersom att vi redan hade det på oss så pallrade jag och Petronella oss till "gymmet", duktiga brudar. Maten har varit väldigt god och vi har till och med fått en lunch packad åt oss att ta med på färden hem, inte illa. 
 
Igår på kvällen kände vi att vi ville ha lite kul, svenskt kul, vilket inte kan betyda annat än att man trotsar hotellets regler och super till på rummet. Vi köpte vinflaskor, hade bra musik, tog massa roliga kort och bara snackade massa, väääldigt roligt och efterlängtat. Innpå småtimmarna hörde vi rykten om fest i lärarnas rum så dit begav vi oss och satt och hade trevligt med dom och flera andra au pairer, så hård var "inte supa" regeln denna helg. Innan vi lade oss fick jag och Petronella för oss att spela in en träningsvideo, har inte sett videon ännu men kan bara tänka mig hur det blev efter några glas vin...
 
Tog oss några timmar att komma hem men Petronella körde bra och lyckades köra in en hel timme, cred till henne! Vi stannade en snabbis på outlet men det var så sjukt mycket folk och ingen var på riktigt "shoppinghumör", hör och häpna. Men jag lyckades få med mig ett par röda converse för 30dollar, a total steal!
 
Sitter nu i sängen och ska dra på ett Kardashians avsnitt innan det är läggdags. Jobb hela dagen imorgon men jag har tur och får sovmorgon till 8:30, wehooo!
 
Nighty night!
 
Swedish Au pair maffia uppträder!
 
Jag och Malinn poserar medans Petronella kör sin vanliga telefonpose!
 
Dans
 
Jag och Petronella körde järnet!
 
Inpå småtimmarna
 
Lyckades hyra en liten sportbil
 
Mysigt hotell


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0