Welcome weekend!

Då var det fredag och dags att ta helg igen, vilket alltid är lika skönt även om mitt jobb är väldigt slappt. Senaste två dagarna har det inte inte hänt alltför mycket utöver det vanliga. Eller jo förresten nu ljuger jag. Igår blev det en spontan "utgång" med Petronella och hennes kompis Matilda. Hur kom detta sig kan ni undra? Jo vi var alla tre sugna på lite såkallad "vuxendricka" när det varit så fint väder (blev dock storm på kvällen) så vi bestämde oss för att sätta oss på våran standard bar och ta något glas. Slutade med att vi satt där till cirka 1 innan vi drog oss hemmåt. Väldigt kul och väldigt trevligt, bartendern känner numera igen oss och döper oss till "swedish ladies" på våran nota, bra jobbat av oss! 
 
Var ganska så trött idag efter bara 5-6 timmars sömn så när jag hörde att killen kanske skulle vara hemma från skolan spred sig paniken sakta genom kroppen. Speciellt när han inte verkade sjuk för fem öre, dessa barn ska alltid vara så dramatiska! Han gick som tur var till skolan och jag kunde somna om ett tag (det var grått och regnigt ute så passade mig utmärkt) innan Petronella ringde och väckte mig. Vi drog till Tj Maxx och shoppade lite (endast nödvändiga grejer, I promise) sedan bjöd hon på tacopaj till lunch och sedan var det "jobb"dags. Lekte lite med killen innan han drog till sin kompis och sedan sminkade jag och tjejen varandra, blev hemskt haha. Varken hon eller jag har en framtid inom sminkbranschen om man säger så. Kvällen bjuder på middag ute och sedan ost och vin kväll i någons källare. Oj det där lät konstigt men med källare menar jag mitt eller Petronellas krypin såklart. 
 
Imorgon blir det lite jobb hos min andra jobbfamilj och sedan blir det att kolla på Petronellas Hockeymatch, spännande! Söndagen sticker vi tjejer ner till Washington DC för att utfroska och besöka Mr. President som Marilyn Monroe skulle sagt, har lovat farfar att hälsa till honom så hoppas vi stöter på mannen. 
 
Nu börjar det kurra sakta med säkert i magen så hoppas Petronella får sluta relativt tidigt idag. Ha en toppen helg därhemma så hörs vi på Söndag <3
 
Ps. Lyckades springa en mil igår så är lite över stolt över det, hihi. D.s
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0