Soligt vare här!

Hurra det verkar som att solen och värmen har börjat hitta hit, äntligen! Ska väl inte ta ut för mycket i förskott men idag är det faktiskt 15 grader och sol, pappa och Heddy var skapligt avundsjuka när vi skypade. Dom satt och kikade på Let´s Dance och jag njöt av solen, tror jag vann den va?
I och med det fina vädret har jag föröskt vara ute så mycket som möjligt idag, springtur, prommis med hunden, lekt ute med barnen, och jag och Petronella lunchade även ute på hennes altan, första men inte sista gången för i år! Vi får se vad kvällen har att erbjuda, kanske blir det ännu en AW och Carbomb för att ringa in helgen? Vore ju inte helt fel. 
 
Sedan sist så har veckan rullat på som vanligt. Min värdpappa har stuckit till Kalifornien en vecka så jag har huset för mig själv om dagarna, skönt! Har shoppat lite, umgåtts med tjejerna, skypade med Feliks och Jossan i över en timme, vilket var behövligt! Jossan raggar aussiekillar åt mig, tummen upp för det, måste bara ta mig dit nu också! Fick även skypat med Fiapia vilket också var längesedan jag gjorde. Tummen upp för skype helt enkelt, det är verkligen "fantastiskt" som farmor och farfar brukar säga. Har kört barnen ganska mycket fram och tillbaka denna vecka och hade lite kaos häromdagen när jag skulle köra tjejen. Jag råkade missa avfarten till skolan där hennes träning skulle vara och vi hamnade långt bort. Var tvungen att stanna i ett bostadsområde och kolla upp adressen och slå in den i GPS:en (thank god for smartphones!). Då börjar killen bli nervös och nästan gråter för att han tror inte att vi ska hitta hem och påstår att vi inte bara kan stanna i ett område (Amerikanskt tänkande definitivt!). Tjejen börjar gråta för att hon kommer komma 10 min sent och då kommer hennes coach att bli rasande på henne. I hennes värld kunde jag inte kliva ur bilen och prata med henne. Efter gråt och skrik kom vi fram och jag fick schasa ut henne ur bilen för att få iväg henne på träning, klappat och klart och hårda bullar! 
Väl hemma fick killen ta ett bad och jag läste ur hans Disneybok som vanligt. När han ska skölja ur shampot så blir jag tyst för att han inte ska missa något av sagan men då utrbrister han "No you cant stop reading I love listening to your voice. Seriously, you need to record it for me before you leave so that I always can listen to it." Sötare unge får man som sagt leta efter!
 
Helgen ser ut att kunna bli bra! Tänkte ta en liten trip till Baltimore på söndag om vädret håller i sig, och imorgon KANSKE jag kan få provköra minicooper. Ja jag vet att jag skrivit det flera gånger så får se om det blir av eller inte denna gång. 
 
En liten rolig sista sak som jag kan berätta är att jag och Petronella har bestämt oss för att hoppa fallskärm ihop! Sorry pappa jag glömde helt att nämna det för dig på skype idag. Detta kommer förmodligen bli av om 3-4 veckor, pirrigt men EXCITED! 
 
Och med det avslutar vi dagens inlägg och tar helg (oj vad formellt det lät, men men), hoppas ni får bra väder hemma också, jag ska njuta av vårat nu iaf, hare gött hejj! <3
 
En somrig bild för att hylla dagens väder! Petronellas hund nere i hörnet som idag tugnkysstes med min hund. Kan hundar också vara bögar?
 
 


Kommentarer
SM

Det gick bra och skypa i helgen också, eller hur ;) haha! Sötaste lillkillen juu!! Skype i veckan? puss

2013-04-08 @ 22:37:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0