Min vecka so far!

Halloj i stugan, nu var det ett tag sedan jag skrev. Har inte hänt så väldans mycket plus att jag inte riktigt haft tid eller ork att skriva. Men idag är det fredag och jag har en hel helg att se fram emot så nu kryper orken fram.
 
Veckan har susat förbi som vanligt med körningar hit, körningar dit, pappan var till Kalifornien en snabbis, tjejen var "sjuk" en dag så fick jobba mucho, och jag hade ett läskigt besök av en gubbe här hemma. Oj, nu när skriver så ser jag att det faktiskt inte varit en helt vanlig vecka, men aja ni har inte missat så mycket. 
Tjejen var som sagt hemma en dag för att hon hade ont i kroppen, så ont att hon inte kunde röra på sig men inte tillräckligt ont för att kunna åka och köpa glass, barn i ett nötskal va? Jag gjorde pannkakor åt barnen och  bar in tjejens på en bricka så hon fick äta i sängen, bästa au pairen eller vad?!  Vi gjorde inte så mycket alls annars vilket inte gjorde mig något, jag kunde lulla runt här hemma och göra lite småsaker och på kvällen åkte hon på sin träning. Ja ni hör ju själva hur sjuker hon var. Igår jobbade jag 40min på morgonen och sedan började jag inte förrän vid 5, härlig dag! Tjejen var på klassresa och killen var med mamman på jobbet för att hälsa på. Var med på hans träning på kvällen och kunde faktiskt sitta i bilen utan att han fick panik, vilket var skönt för det blåser alltid så mycket på den planen. Sedan var det min uppgift att få honom i säng och sussa innan mamman kom hem. Jag lyckades väldigt bra med det, så bra att t.o.m jag somnade, väldigt mysigt att få den tiden med barnen ibland också, lugna och härliga. 10:30 kommer mamman in och väcker mig och jag springer ner i min säng och fortsätter sova (hade en känsla av att jag skulle somna i hans säng så hade redan borstat tänderna, smart va? ;)). 
För att skriva kort om det läskiga besöket, så var det en gubbe som kom fram till mig och Malinn i Söndags och hjälpte oss att ta kort på oss i kanoten (bloggmaterial ni vet ;)) och sedan hade han också frågat Malinn saker om mig. I tisdags så ringer det på dörren och där står han. Min värdpappa var som tur var hemma och öppnar. Gubben kommer in och pratar med mig först och sedan min värdpappa lite innan han går. När han väl gått så undrar min värdpappa vem det var och hur det kommer sig att jag känner honom. Kort och gott så var det tur att han var hemma enligt honom för det var inte normalt och han fick konstiga vibbar. Hurra då har man stalker här också kanske? Håller dörrarna låsta och känns skönt att jag snart åker hem då!
 
Mitt sociala liv har beståttt av Petronella och Malinn denna vecka, inte alltför otippat kanske. Vårat kära starbucks som vi alltid åker till på tisdagar höll på att renoveras så vi fick träffas hemma hos Malinn istället, funkar väldigt bra det också. Har blivit många sena nätter sedan förra helgen så vettetusan om jag kommer orka göra speciellt mycket idag. Malinn åker till NY för att möta upp sin kompis från Sverige och jag och Petronella ska åka ner till Cape May imorgon för att spendera en natt där. Har aldrig varit där så detta kan bli kul. Vädret ser ut att kunna bli bra så det håller vi tummarna för! Vi har förresten flyttat fallskärmshoppningen till nästa helg, utifall ni undrade ;)
 
Som sagt så tror jag inte att det händer så mycket idag, Petronella jobbar länge för hennes värdföräldrar ska på ferre så kanske joinar henne på jobbet, men som sagt är ganska trött så vi får se :)
Var förövrigt "hattdag" på killens skola idag så han har på sig en trollkarlshatt, och det var första gången idag som han frågade hur många dagar det var kvar tills jag skulle åka. Jag gav honom en ledsen min och sade att jag helst inte vill tänka på det, vilket är sant. Även om det känns som att det enda man gör är att gapa och skrika på dessa barn så vet jag att det kommer jobbigt att lämna dom. 
Känns som att jag skriver att jag inte vill hem i varje inlägg, och det vill jag egentligen inte men samtidigt ser jag fram emot att komma hem och få träffa alla igen. Jag längtar efter att få vakna i mitt rum (som faktiskt har fönster) av allt som har med sommar att göra och att få sola på enhagens bryggor. Så nu vet ni att jag faktiskt ser positiva saker med att komma hem också! 
 
 
Hattdag
 
<3
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0