Inte som planerat

Då var det dags att skriva några rader här igen efter ännu en helg. Har man haft två bra helger i rad så är det kanske för mycket begärt att hoppas på tre? Hade väl en helt okej helg om man säger så, eller ja det blev inte riktigt som planerat helt enkelt. 
 
I fredags så gjorde jag verkligen ingenting, vilket var ganska skönt det också. Min värdfamilj åkte iväg på någon show och jag hade huset (och därmed stora tv:en) för mig själv. Kikade först på Kardashians och sedan filmen "Ted", två bättre saker att glo på om du frågar mig. Fick även till en skype med Feliks och Jossan innan jag lade mig på kudden och nanade för dagen. 
 
På lördagen var jag uppe med tuppen kan man säga, eller man kanske ska kalla det helgtuppen? Gick iallafall upp halv 9 för att åka och kolla på tjejens match. Min första lacrosse match så kunde inte alla regler men fick en hel del förklarat av en vänlig dam som stod bredvid mig. Min tjej var jätteduktig och kallas "Cheetah" för att hon är snabbast i laget, inte illa och stolt au pair här! Sedan tog jag en liten nap innan jag hoppade in i duschen för att vara fräsch inför NY. Malinn kom hem till mig och sedan tog vi en chinesbussen (ägs av chineser)  som vi kallar den, där får man inte dricka, äta, tugga tuggummi eller röka på bussen. Vi gjorde tre utav dom fyra, solly! Väl framme började allt strul och orkar inte skriva ner allt, men för att sammanfatta det så det blev det ingen utgång alls för oss, om man inte kan räkna att stå i trappuppgång och frysa benen av sig. En trött Malinn och Sophie tog bussen hem tidigt söndagmorgon och sov nästan hela vägen. 
Söndagen bjöd på fint väder så vi bestämde oss för att ta tillfället i akt och använda oss av min familjs kanot. Man har hört rykten om den men inte sett den så vi tyckte det var dags. Två tjejer packade med sig picknick och lyckades sjösätta kanoten själva och hade det mysigt ute på min lilla sjö i nån timme. Finnns värre sätt att spendera en söndag. Sedan hämtade vi Petronella och hade middag hemma hos henne, alltid lika trevligt :)
Jag och Jonas bokade också en adventure tour till min resemånad, yeey nu är vi på g!
 
 
Måndag idag och jag ska snart bege mot mitt måndagspass som heter "sweat", vilket jag garanterat kommer göra! Ska även införskaffa mig pappas beställning och sedan skicka iväg paket till Sverige imorgon, då borde dom hinna få det i tid!
 
Hare gött hejj sålänge!
 
 
 
 
Sophie trotsar och står upp i båten!
 
Mjölk, kakor, chips och vatten (Y)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0