Grattis, och bara tre månader kvar!

Vädret fortsätter att vara underbart för att säga det så. Man kan gå i shorts hela dagarna och kvällarna likaså, blev en premiär att sitta ute på Starbucks i måndags t.o.m och frukost ute är givet (Y).  Jag och Petronella har tränat tillsammans mycket denna vecka, vilket har varit väldigt roligt. Vi har testat på Zumba toning, en av dom roligaste passen jag varit på. Vi skrattade väldigt mycket och hade så roligt åt varandra, ingen av oss har väl den där riktiga spanska rytmen i sig, men man kan inte göra annat än sitt bästa eller hur? Det var vi och 35+ damer. Kom faktitskt in en tant med hörapparat, det kändes lite väl som att vi hamnat fel då, men vi kommer garanterat att gå dit igen! Idag körde vi Intense Interval, otroligt jobbigt men vi kämpade oss igenom hela passet och var helt slut. Tanken på mat efter det gjorde mig nästan spyfärdig. 
 
Vi har tagit vara på det fina vädret väldigt bra, man vet ju aldrig när det slår om liksom. Har lunchat med Petronella ute på hennes altan och varvat det med solning, det gillas. Och idag satt jag ute och skypade med farmor, farfar, pappa, Heddy och Robin. Väldigt kul att prata med farmor och farfar, var ett bra tag sedan. Får tacka för det fina brevet igen. Det är även exakt tre månader tills jag kommer hem idag också, vilket innebär att jag varit hemifrån i 10 hela månader. Börjar väl bli tjatigt att jag skriver att tiden går fort MEN hur är det möjligt? Kommer ihåg att pappa har sagt att tiden går fortare ju äldre man blir, verkar stämma väldigt bra. Får även passa på att gratta min käre bror Robin som fyllde år igår också, GRATTIS igen. Kan inte fatta att han redan är 16. Även där, varrt har tiden försvunnit? Fyllde inte jag nyss 16?. Nåväl min present kom fram samma dag, timing där! Grattis till Heddy som fyller *host* år idag också, eller kanske Graulerer med dagen!
Skypade även med Feliks och Jossan ett bra tag idag. jag behöver väl inte nämna att alla dessa tidsskillnader gör mig helt snurrig? Skype idag min tid imorgon deras, eller var det igår? Ja snurrigt är det!
 
Veckan rullar på och imorgon kommer städerskan och invaderar huset så jag ska väl försöka ta mig ut medans hon är här. Kickboxning kanske jag kan gå på nu när mina sår på händerna börjat läka, ja vi får se. Tog ett ordentligt snack med mamman i huset igår om tjejens attityd för jag orkar inte med det längre. Börjar känna känslan att jag inte orkar vara med eller kring henne när hon håller på som hon gör, vilket jag sade till mamman. Hon förstod mig till 100% och sade att hon faktiskt kunde känna samma sak ibland eftersom hon är uppkäftig mot dom också. Dags att ta tag i det så det inte blir värre, hon är ju bara 11 år än så länge så dom har mycket att vänta. Hon tog ett snack med henne imorse iaf och hon kom och bad om ursäkt till mig och betedde sig bra mestdels av dagen, goodie :)
 
Starbucks ikväll med Petronella och hennes kompis som kommit och hälsat på, väldigt trevlig tjej, och nu blir det nog ett modern family avsnitt innnan jag sussar. Låter förövrigt som att det åskar ute? Har blixtrat hela kvällen pga värmen och tydligen ska det regna imorgon, kommer skadeglädje tankarna fram nu från er därhemma? Kan tänka mig det...
 
Nej tack och hej leverpastej! <3
 
Grattis Robin! och bara för att du blir irriterad när jag säger det så får du ett UNTZ UNTZ ;) och ett <3
 


Kommentarer
Arg lillebror

Du kommer få igen för den där bilden

2013-04-11 @ 16:59:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0