Cape May

 Jaha då sitter man nyduschad i sin mjukisdress efter ett svettigt träningspass, tvätten går, hunden leker och regnet daler ner utanför, känner mig som en riktigt mamma här borta just nu. Men det är bara att ta vara på det för när man kommer hem blir det andra bullar! 
 
Helgen har varit väldigt bra och jag kan lägga till ännu en stad på listan av besökta platser. Det var ju nämligen så att jag och Petronella tog bilen i lördags ner till sommarstaden Cape May. Vi hade väldigt bra väder men det blåste lite kyligt så sommaren har inte riktigt hunnit hit om man säger så. Vi besökte Petronellas släktingar och sedan mötte vi upp hennes kompisar/ släktingar som vi skulle bo hos på lunch. Tjejerna var jättetrevliga och lunchen var god, kors i taket jag åt calamari. Sedan strosade vi runt lite i staden (som var väldigt mysig), åt glass, besökte stranden och sedan begav vi oss "hemmåt" för att göra oss iordning inför kvällen. Tjejerna hade varit ute dagen innan så dom var lite schletna men vi fick dom på bättre humör. 
Vi drog oss först till en bar och åt pizza, nachos, mozarellasticks och drack öl, kaloriintaget denna helg har varit maxat om man säger så. Sedan hade vi lite förfest hemma hos en av killarna som jobbade i baren, körde drinklekar och därefter blev det utgång. Vi hamande på en klubb där det faktiskt fanns ett dansgolv, hoppsan sade jag och Petronella och sedan drog vi oss ut på dansgolvet och ja, man skulle kunna kalla det dansa. Vi körde alla klassiska moves och skämde säkert ut oss, YOLO säger vi plus att vi aldrig kommer träffa dom igen. Efter klubben blev det barhäng där Sophie höll på att somna så när taxin kom var det raka vägen hem och sedan lägga sig i sängen. Var en väldigt rolig kväll i alla fall!
 
Söndagen blev chill med brunch och sedan hälsade vi på mera släkt, denna gång en en månad gammal bebis. Så himla söt och jag fick t.o.m hålla den, har aldrig hållt ett så litet barn så jag var skapligt nervös. Berättade för Petronella att jag gjort vad hon gjort när hon höll honom för det såg ut som att hon gjort det förut, men icke säger hon, hon gör vad hon sett på tv, kort och gott så kom vi undan med det haha. 
 
En glass och kaffe senare var vi på g hem och hade t.o.m köpt med oss choklad till familjen. Söndagen avslutades med en tvåtimmars skype med zazzabrassa som jag inte pratat med på säkert två månader, så det var väldigt kuligt. Somnade sedan gott på kudden och nu är det en ny vecka igen. Inte så mycket planerat annat än au pairmöte imorgon och tv-kväll ikväll. 
 
Hare gött hejj!
 
Lunch
 
 
 
 
 
 
Sophie har kul i bilen
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0